Med24 - Tehokas terveyden, kauneuden ja apteekkituotteiden verkkokauppa

Report this content

Med24 on tanskalainen verkkokauppayritys, joka on keskittynyt terveyteen, kauneuteen ja apteekkituotteisiin. Sen tavoite on antaa asiakkailleen erinomainen shoppailukokemus tarjoamalla edulliset hinnat, nopean toimituksen ja Pohjoismaiden laajimman tuotevalikoiman. Yritys on kasvanut yli 400 %:a viimeisten kolmen vuoden aikana, ja sillä on nyt yli 10 000 tuotteen varasto. Taatakseen kustannustehokkuuden, nopeuden ja asiakastyytyväisyyden, on yrityksellä käytössään automatisoitu Kardex Remstarin varastojärjestelmä.

Tyypillisen työpäivän aikana, Med24:n keräilytiimi käsittelee noin 4500 tilausriviä (n. 1500 tilausta ja 3 riviä per tilaus). Tasaisella 15 %:n artikkelien määrän kasvulla per vuosi, lopulta saavuttaen yli 10 000 tuotetta, varasto tuli lopulta liian pieneksi tehokkaaseen varastointiin, tavaroiden keräilyyn ja pakkaamisen. Yrityksen piti löytää ratkaisuja lattiapinta-alansa optimoimiseen, pitääkseen tuottavuuden ylhäällä ja toimitusajat alhaalla. Ollakseen ajan tasalla, he alkoivat etsimään ratkaisuja miten käyttää olemassaolevat neliömetrit parhaalla mahdollisemmalla tavalla.

Lisätäkseen varastotilaa Med24 asennutti kuusi Kardex Remstar Megamat RS 350 automaattia. Kolme kuukautta myöhemmin, he asennuttivat kolme lisää. “Tällainen skaalautuvuus on meille olennaista. Kun tiedämme, että voimme lisätä koneita sujuvasti, antaa se meille suuren joustavuuden kasvumme jatkuessa” sanoo Nils K. Træholt, Med24:sen omistaja ja johtaja. Automatisoidun varastojärjestelmän ansiosta, Med24 on optimoinut lattiapinta-alansa varastoimalla 90 % tuotteistaan (9000 artikkelia) 200 m2:n keräilyalueella. Varastonhallintaohjelmisto Power Pick Global värikeräilyoptiolla, on antanut heille mahdollisuuden lisätä tehokkuuttaan, mahdollistaen jopa 50 tilauksen keräilyn samanaikaisesti ja vähentäen keräilyaikaa 60 %. Käytön helppous on myös myötävaikuttanut uuden henkilökunnan nopeaan perehdyttämiseen, uusien työntekijöiden saavuttaessa täyden keräilynopeuden vain 2–3 tunnin jälkeen (verrattuna 2–3 kuukauteen). “Megamat RS 350 on todistanut olevansa täydellinen varastoratkaisu meille. Täydellinen tilankäyttö ja korkea tehokkuus ovat tehneet liiketoiminnastamme paljon kilpailukykyisemmän”, toteaa Nils K. Træholt.

Kardex Remstar kuuluu maailman johtaviin automatisoitujen varasto- ja varausjärjestelmien valmistajiin. Automatisoitujen varastoautomaattien ja- ratkaisujen avulla Kardex Remstarin asiakkaat eri aloilla ovat pystyneet tehostamaan varastoratkaisujaan lisäämällä varastotilaa, nopeuttamaan varastotoimia ja niiden tarkkuutta.

Avainsanat:

Lainaukset

Tällainen skaalautuvuus on meille olennaista. Kun tiedämme, että voimme lisätä koneita sujuvasti, antaa se meille suuren joustavuuden kasvumme jatkuessa.
Nils K. Træholt, Med24:sen omistaja ja johtaja
Nils K. Træholt, Med24:sen omistaja ja johtaja