Merikarttasarja B Helsinki–Parainen on uudistunut

Liikenneviraston julkaisemasta ja Karttakeskuksen kustantamasta Merikarttasarja B:stä on saatavilla uusi versio. Kartasto kattaa rannikkoalueen Helsingin itäpuolelta Paraisille. Karttasarjaan on tullut paljon muutoksia edellisen, vuonna 2012 julkaistun painoksen jälkeen.

Kartan väylä- ja turvalaitetiedot on päivitetty, ja muutoksia on tullut paljon muun muassa Helsingin ja Espoon vesillä. Etelä-Suomen 9 metrin talviväylällä Loviisan ja Porkkalan välillä on useita muutoksia turvalaitteissa ja karttamerkeissä. Uusien viittojen lisäksi useilla väylillä on muutoksia myös esimerkiksi valotunnuksissa. Uusia tai poistettuja väyliä on muun muassa Helsingissä ja Hangossa.

Koko kartan alueella on muutettu monien väylien linjauksia, kulkusyvyyksiä ja alituskorkeuksia sekä lisätty kiviä. Uusia putkijohtoja ja kaapeleita on laskettu väylien alle muun muassa Salossa, Kirkkonummella, Espoossa ja Helsingissä. Syvyysaineistoa on uusittu laajalta alueelta Inkoon ja Karjaan edustalta sekä Tammisaaresta ulkomerelle johtavan väylän ympäristöstä.

Merikarttasarjat soveltuvat mittakaavansa ja tarkkuutensa puolesta saaristo- ja rannikkonavigointiin. Merikarttasarja kertoo muun muassa väylien ja viittojen sijainnit, vedenalaiset karit ja johdot sekä syvyystiedot. Merikarttasarja on kierresidottu karttalehtiö, joka on pakattu muovitaskuun.

Uudistunut Merikarttasarja B on tilattavissa välittömästi esimerkiksi Karttakeskuksen Karttakaupasta ( www.karttakauppa.fi ). Vuoden 2015 merikarttasarjauutuuksiin kuuluu nyt ilmestyneen Merikarttasarja B:n lisäksi huhtikuun lopulla julkaistu Merikarttasarja C Ahvenanmaa.

Lisätietoa antaa:

Tuotepäällikkö Aino Wuolijoki, Karttakeskus
aino.wuolijoki@karttakeskus.fi

Liikenneviraston merikarttaryhmä (mm. tarkemmat tiedot muutoksista kartalla):
JLMerikarttapalaute@liikennevirasto.fi

Tuotetiedot:

• mittakaava 1:50 000 (1 cm kartalla = 500 m)
  • wire-sidottu karttakirja
  • koko 46 × 34 cm
  • hinta 47 €
  • koordinaattijärjestelmä EUREF-FIN (WGS 84)
  • ISBN 978-952-266-262-0

Tuotteen kansikuva on ladattavissa myös kuvapankistamme: karttakeskus.kuvat.fi

Karttakeskus on karttaosaamisen ja paikkatiedon ammattilainen, joka on erikoistunut jalostamaan sijaintiin liittyvästä tiedosta nykyaikaisia meidän kaikkien liikkumista helpottavia paikkatieto- ja karttatuotteita, sekä digitaalisina tuotteina että perinteisinä painettuina karttoina. Karttakeskus tuottaa karttoja mm. autoiluun, matkailuun, ulkoiluun ja veneilyyn sekä erilaisia karttoihin, retkeilyyn ja matkailuun liittyviä kirjoja. Karttakeskus Oy on osa Affecto-konsernia.

Avainsanat:

Yrityksestä

Kaikilla asioilla on sijainti. Ja sijainnin monipuolisesta hyödyntämisestä on tullut yhä merkittävämpi osa niin tehokkaampaa arkipäiväämme kuin vapaa-aikaammekin. Siitä kertoo paikkatietojen käytön jatkuva kasvu. Me Karttakeskuksella olemme erikoistuneet jalostamaan sijainnista nykyaikaisia paikkatieto ja -karttatuotteita, jotka helpottavat meidän kaikkien liikkumista: me tuotamme kartat autoiluun, matkailuun, ulkoiluun, kuten esimerkiksi veneilyyn sekä retkeilyyn. Niin digitaalisesti kuin perinteisinä painettuna karttoina. Toimintamme keskiössä on se, että helpotamme asiakkaidemme elämää. Tarjoamme laadukkaita tuotteita, jotka tarjoavat elämyksiä, kokemuksia ja uusia mielenkiintoisia ulottuvuuksia paikkatiedon avulla.

Pikafaktat

Merikarttasarja on kierresidottu karttalehtiö, joka on pakattu muovitaskuun.