Moottoripyöräilijöiden räätälöity matkaopas ja kartasto julkaistu

Juuri ilmestynyt Motoristin Suomi – matkaopas ja kartasto esittelee moottoripyöräilijöille suunnitellut matkailureitit eri puolilla Suomea. Kirjan on kirjoittanut motoristi ja toimittaja Joel Rosenlöf.

Kotimaan matkailun suosio on säilynyt suurena, ja reissuille on mukavaa löytää aina uusia kohteita ja reittejä. ”Upeiden teiden löytäminen ei vaadi matkaa Alpeille tai Norjaan. Kotimaasta löytyy kaikenlaisia mutkateitä – pienistä ja kiemuraisista loiviin ja vauhdikkaisiin.” muistuttaa oppaan kirjoittaja Joel Rosenlöf.

Motoristin tarpeisiin räätälöity opas soveltuu hyvin myös muille kiireettömille teillä liikkujille. Reitit painottuvat pienille päällystetyille teille. Pienen kokonsa ansiosta se mahtuu reissuun mukaan – tankkilaukun karttataskuun tai jopa ajotakin alle.

Motoristin Suomeen on koottu 30 vaihtelevaa matkailureittiä, jotka esitellään tekstein ja kuvin. Ajoajat ja ehdotetut taukopaikat helpottavat matkan suunnittelua. Matkailureittien lisäksi tiekartoille on merkitty myös suuri joukko muita motoristien suosimia tieosuuksia, joita yhdistelemällä jokainen voi tehdä haluamansa pituisia reittejä. Kirjan kartasto-osa kattaa koko Suomen mittakaavassa 1:400 000, lisäksi suurimmista kaupungeista on kaupunkikartat.

Kirjoittajasta:  Joel Rosenlöf on turkulainen motoristi ja toimittaja, jolla on 13 vuoden kokemus katupyörien parista. Hän kirjoittaa matkajuttuja sekä kotimaasta että ulkomailta ja toimii letkaveturina Turun seudun motoristien kokoontumisajoissa.

Tuotetietoa:

• koko 17 × 24,5 cm, 176 sivua
  • kierresidottu pehmeäkantinen kirja
  • ISBN 978-952-266-449-5
  • suositushinta 19,90 €
  • ilmestynyt heinäkuussa 2016
  • korkearesoluutioinen kansikuva täältä

Lisätietoa ja arvostelukappaleet

Marjut Sinivuo
Myyntipäällikkö, Karttakeskus Oy
marjut.sinivuo@karttakeskus.fi

Karttakeskus on karttaosaamisen ja paikkatiedon ammattilainen, joka on erikoistunut jalostamaan sijaintiin liittyvästä tiedosta nykyaikaisia meidän kaikkien liikkumista helpottavia paikkatieto- ja karttatuotteita, sekä digitaalisina tuotteina että perinteisinä painettuina karttoina. Karttakeskus tuottaa karttoja mm. autoiluun, matkailuun, ulkoiluun ja veneilyyn sekä erilaisia karttoihin, retkeilyyn ja matkailuun liittyviä kirjoja. Karttakeskus Oy on osa suomalaista Affecto-konsernia.

Yrityksestä

Kaikilla asioilla on sijainti. Ja sijainnin monipuolisesta hyödyntämisestä on tullut yhä merkittävämpi osa niin tehokkaampaa arkipäiväämme kuin vapaa-aikaammekin. Siitä kertoo paikkatietojen käytön jatkuva kasvu. Me Karttakeskuksella olemme erikoistuneet jalostamaan sijainnista nykyaikaisia paikkatieto ja -karttatuotteita, jotka helpottavat meidän kaikkien liikkumista: me tuotamme kartat autoiluun, matkailuun, ulkoiluun, kuten esimerkiksi veneilyyn sekä retkeilyyn. Niin digitaalisesti kuin perinteisinä painettuna karttoina. Toimintamme keskiössä on se, että helpotamme asiakkaidemme elämää. Tarjoamme laadukkaita tuotteita, jotka tarjoavat elämyksiä, kokemuksia ja uusia mielenkiintoisia ulottuvuuksia paikkatiedon avulla.