Suomen parhaat kalastuskohteet yksissä kansissa

Virkistyskalastajille suunnattu uutuusopas ”Kalastajan Suomi” sisältää 200 kalastuskohdetta karttoineen kaikkialta Suomesta sekä paljon muuta hyödyllistä tietoa kalastajalle. Oppaan on kirjoittanut tunnettu kalastustoimittaja Arto Kojo.

Suomesta löytyy valtava kirjo kalastuspaikkoja, joista voi pyytää eri menetelmillä lukuisia eri kalalajeja. Kalastajan Suomi esittelee erilaisia kalastuspaikkoja mahdollisimman kattavasti, sisältäen tietoa niiden historiasta, veden laadusta, sopivista vieheistä, tarvituista luvista, valtalajeista sekä sisältäen kirjoittajan omia kokemuksia.

"Matkailevan kalamiehen kannalta Kalastajan Suomi tuo koko Suomesta esille virkistäviä paikka- ja lajivaihtoehtoja normaalin kotiveden oheen. Monipuoliset oheistiedot helpottavat toimintaa sen jälkeen, kun haluttu vesialue on päätetty. Vanhentuneen karttakirjankin voi auton hanskalokerosta siirtää keräykseen, sillä kirjan uunituore kartta-aineisto pätevine hakemistoineen on kokonaan uusi tuote Suomessa," kertoo kirjan kirjoittaja Arto Kojo.

Kalastuspaikkojen lisäksi opas sisältää paljon muutakin hyödyllistä tietoa kalastajalle, kuten kalastusoppaiden ja tarvikeliikkeiden yhteystietoja, tietoa ennätyskaloista, lupamaksuista sekä virkistyskalastajan tärkeimmistä kalalajeista. Perille pääsee oppaasta löytyvän koko Suomen kattavan tiekartan sekä tarkempien kohdekarttojen avulla.

Kirjoittajasta: Arto Kojo on kirjoittanut useita kalastuskirjoja ja satoja artikkeleita kalastuslehtiin, mm. Urheilukalastukseen, Vapaa-ajan kalastajaan ja Erä-lehteen. Paikkakokemusta Kojolla on noin 3000 kalapäivän edestä kaikkialta Suomesta, Lapin tutkimattomista erämaista aina Ahvenanmaan ulkoluodoille.

Tuotetietoa

• koko 23 × 30 cm, 208 sivua
  • nidottu pehmeäkantinen kirja
  • ISBN 978-952-266-450-1
  • suositushinta 19,90 €
  • ilmestyi toukokuussa 2016
  • kirjastoluokka 67.62

Lisätietoa ja arvostelukappaleet

Aino Wuolijoki Tuotepäällikkö, Karttakeskus Oy
aino.wuolijoki@karttakeskus.fi

Kirjanäyte: https://issuu.com/karttakeskus/docs/kalastajan_suomi

Karttakeskus on karttaosaamisen ja paikkatiedon ammattilainen, joka on erikoistunut jalostamaan sijaintiin liittyvästä tiedosta nykyaikaisia meidän kaikkien liikkumista helpottavia paikkatieto- ja karttatuotteita, sekä digitaalisina tuotteina että perinteisinä painettuina karttoina. Karttakeskus tuottaa karttoja mm. autoiluun, matkailuun, ulkoiluun ja veneilyyn sekä erilaisia karttoihin, retkeilyyn ja matkailuun liittyviä kirjoja. Karttakeskus Oy on osa Affecto-konsernia.

Yrityksestä

Kaikilla asioilla on sijainti. Ja sijainnin monipuolisesta hyödyntämisestä on tullut yhä merkittävämpi osa niin tehokkaampaa arkipäiväämme kuin vapaa-aikaammekin. Siitä kertoo paikkatietojen käytön jatkuva kasvu. Me Karttakeskuksella olemme erikoistuneet jalostamaan sijainnista nykyaikaisia paikkatieto ja -karttatuotteita, jotka helpottavat meidän kaikkien liikkumista: me tuotamme kartat autoiluun, matkailuun, ulkoiluun, kuten esimerkiksi veneilyyn sekä retkeilyyn. Niin digitaalisesti kuin perinteisinä painettuna karttoina. Toimintamme keskiössä on se, että helpotamme asiakkaidemme elämää. Tarjoamme laadukkaita tuotteita, jotka tarjoavat elämyksiä, kokemuksia ja uusia mielenkiintoisia ulottuvuuksia paikkatiedon avulla.