Keliber on nimittänyt litiumprojektin investointivaiheen taloudelliset neuvonantajat

Keliber Oy (”Keliber” tai ”Yhtiö”) on nimittänyt Carnegie Investment Bank AB:n (”Carnegie”) ja Nordea Bank Oyj:n (”Nordea”) yhtiön kaivos- ja litiumkemikaalituotantoprojektin (”litiumprojekti”) oman pääoman ehtoisen rahoituksen neuvonantajiksi. Carnegie toimii oman pääoman rahoituksen globaalina pääjärjestäjänä. Litiumprojektin rakentamisen rahoittamiseksi neuvonantajat selvittävät yhdessä Yhtiön kanssa erilaisia rahoitusvaihtoehtoja sisältäen osakkeiden listaamista ja listautumisantia.

Keliber nimitti Northcott Capital Limitedin (”Northcott”) velkarahoituksen koordinaattoriksi joitakin kuukausia sitten. Ensimmäiset yhteydet pankkeihin ja velkarahoituksen tarjoajiin on otettu ja eri mahdollisuuksien arviointi on meneillään.

Kesäkuussa 2018 valmistuneen lopullisen kannattavuusselvityksen perusteella litiumprojektin kokonaisinvestoinnin arvioidaan olevan noin 250 miljoonaa euroa. Projektin rahoittamista tutkitaan vieraan ja oman pääoman yhdistelmänä.

”Olemme tyytyväisiä, että meillä on erittäin kokenut konsortio tutkimassa litiumprojektimme rahoittamista. Olemme työskennelleet Northcottin kanssa velkarahoituksen osalta jo muutaman kuukauden ajan, ja nyt aloitamme aktiiviset valmistelut varmistaaksemme myös projektimme oman pääoman ehtoisen rahoituksen”, toteaa Keliber Oy:n talousjohtaja Jaakko Vilponen.

Jaakko Vilponen, talous- ja rahoitusjohtaja, puh. +358 (0) 40 5014 265

Keliber Oy on suomalainen kaivos- ja kemianteollisuuden yhtiö, jonka tavoitteena on tuottaa erityispuhtaita litiumkemikaaleja kansainvälisten litiumakkumarkkinoiden tarpeisiin.