Muurasjärven Salelle löytyi jatkaja

Report this content

Keskimaa Osk ja yrittäjä Tauno Frilander ovat tänään allekirjoittaneet kauppakirjan, jolla Muurasjärven Sale-myymälä ja ABC-polttonesteautomaatti siirtyvät Frilanderin omistukseen.

Kauppakirjan ehtojen mukaisesti uudelle omistajalle siirtyvät Muurasjärven Salen liikehuoneisto, valtaosa Salen ja ABC:n koneista, kalusteista ja laitteista sekä toukokuun lopun inventointihetken vaihto-omaisuus - käytännössä siis kaupan hyllyissä olevat tuotteet ja polttonestetankeissa oleva polttoneste. Omistajavaihdos tapahtuu 1.6.2010. Keskimaan Salen viimeinen aukiolopäivä on perjantaina 21.5. – Olemme Keskimaassa erittäin iloisia siitä, että pääsimme Tauno Frilanderin kanssa kaikkia osapuolia tyydyttävään lopputulokseen. Lähipalvelut Muurasjärvellä on turvattu. Kauppatoiminta oheispalveluineen jatkuu pitkäjänteiseen palvelujen kehittämiseen valmiin yrittäjän toimesta, Keskimaan hallinto- ja kehitysjohtaja Kimmo Jantunen kiittelee. Pieksämäkeläisen Tauno Frilanderin suunnitelmissa on Muurasjärven kyläkaupan avaaminen muutostöiden jälkeen tiistaina 15.6. – Olen jo jonkin aikaa kartoittanut Savon, Keski-Suomen ja Etelä-Karjalan alueella myynnissä olevia kyläkauppoja ostotarkoituksessa. Keskimaa tuli Muurasjärven Salen ja ABC:n kaupassa hyvin vastaan ja osoitti, että osuuskaupalla oli aitoa halua taata kauppapalvelujen säilyminen kyläkunnalla. Kauppiaaksi ryhtyminen tuntui luontevalta ratkaisulta nyt, kun siihen tarjoutui hyvä tilaisuus, Tauno Frilander perustelee. Hänen suunnitelmissaan on rakentaa Muurasjärvelle monipuolisesti palveleva sekatavarakauppa, joka liitetään mahdollisesti valtakunnalliseen lähikauppaketjuun. – Päivittäistavaran ja polttonesteiden ohella tarkoituksena on ottaa myöhemmin myyntiin valikoidusti esimerkiksi rautakauppatavaraa. Valikoima rakentuu kesän mittaan sen mukaan, mitä asiakkaat odottavat ja toivovat. Tauno Frilander aikoo avata kaupan yhteyteen myös pienen kahvilan, jossa tullaan tarjoamaan kyläläisille ja mökkiläisille kahvilatuotteiden ohella mahdollisuus internetin käyttöön. – Lisäksi suunnitelmissa on saada posti kylälle. Kokonaisuus hahmottuu sitä mukaa, kun kokemuksia kaupanteosta Muurasjärvellä kesän mittaan kertyy, Tauno Frilander toteaa. Keskimaa etsi Muurasjärven Salelle jatkajaa aktiivisesti sen jälkeen, kun myymälän toiminta päätettiin viime elokuussa lopettaa. Salen toiminnan jatkamiselle ei erilaisista vaihtoehtoselvityksistä ja säästötoimenpiteistä huolimatta löytynyt taloudellisia edellytyksiä. – Neuvotteluja käytiin viime kuukausina useamman ostajaehdokkaan kanssa, mutta suunnitelmat kariutuivat yksi toisensa perään meistä riippumattomiin seikkoihin. Alun perin tarkoituksenamme oli sulkea Sale ja ABC jo vuoden vaihteessa. Annoimme kuitenkin toiminnalle jatkoaikaa, jotta kaikille mahdollisille ostajaehdokkaille jäi riittävästi aikaa asian valmisteluun, Kimmo Jantunen kuvailee. Pihtiputaan kunnanjohtaja Erkki Nikkilä toteaa Keskimaan osoittaneen kiitettävää joustavuutta Muurasjärven kauppa-asioiden järjestelyssä. – Salen aukioloaikaa on jatkettu monella kuukaudella uuden yrittäjän löytämiseksi. Onhan tämä ollut melkoista vuoristorataa, mutta onneksi lopputulos on nyt kuitenkin se, että kauppa ja polttonestejakelu kylällä pysyvät. Se on Muurasjärven, kuten koko Pihtiputaan kannalta tärkeä asia. Toivottavasti kyläläiset käyttävät palveluja mahdollisimman ahkerasti, Nikkilä vetoaa. Lisätietoja: Yrittäjä Tauno Frilander, 0400 014 001 Hallinto- ja kehitysjohtaja Kimmo Jantunen, 050 347 8907 Kunnanjohtaja Erkki Nikkilä, 044 596 806