Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I osti kaksi kiinteistöä Elolta

Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I on ostanut Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elon omistamat kaksi toimitilakiinteistöä Tampereelta ja Vantaalta. Samassa yhteydessä rahasto osti useammalta taholta osakkeita Tampereella sijaitsevasta pysäköintilaitoksesta.

Tampereella Kaupin sairaala-alueella osoitteessa Biokatu 8 sijaitseva F-Medi II -toimistokiinteistö on suuruusluokaltaan noin 5 000 m 2 ja Vantaan Koivuhaan kaupunginosassa osoitteessa Tikkurilantie 98 sijaitseva MotorCenter Avian liikekiinteistö noin 2 800 m 2 . Molemmat kiinteistöt ovat monikäyttäjäkohteita ja niissä on yhteensä 28 vuokralaista. Kiinteistöjen ostohetken käyttöasteet ovat verrattain korkeat 95,5 % ja 85,5 %. Erillisen Finn-Medi-parkkihallin osakkeet liittyvät oleellisesti F-Medi II -toimistokiinteistöön ja sen käyttöön.

"Rahastolla on ollut kaikin puolin hyvä ja aktiivinen vuosi, joka on mukava päättää näiden strategian mukaisten kiinteistöjen hankintaan. Molemmat kohteet ovat meille monikäyttäjäkohteina toivottuja ja niiden sijaintipaikkakunnat täydentävät salkkutason allokaatiota juuri oikeaan suuntaan", toteaa Fennia Varainhoidon rahastonhoitaja Elina Puhakainen .

“Kiinteistöjen myynti on osa Elon normaalia salkunhoitoa", kertoo Elon kiinteistöjohtaja Antti Muilu .

Lisätiedot ja yhteydenotot

Fennia Varainhoito Oy

Rahastonhoitaja Elina Puhakainen
050 331 9119, elina.puhakainen@fennia.fi

Kiinteistösijoitusjohtaja Timo Rantala
040 528 7141, timo.rantala@fennia.fi

Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Elo

Kiinteistöjohtaja Antti Muilu
040 749 8283, antti.muilu@elo.fi

Yrityksestä

Fennia-konserni on vakuutusten ja niihin liittyvien palveluiden asiantuntija. Tarjoamme yrityksille, yrittäjille ja kotitalouksille niiden tarvitsemat riskienhallinta-, vakuutus- ja varainhoitopalvelut. Fennia-konserniin kuuluu kolme yhtiötä: vahinkovakuuttamiseen erikoistunut Fennia, vapaaehtoisia henki-, eläke- ja säästövakuutuksia tarjoava Vakuutusosakeyhtiö Henki-Fennia sekä varainhoidollisia palveluja tarjoava Fennia Varainhoito Oy.