Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I osti liikekiinteistön Vaasasta

Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I on ostanut yksityisiltä henkilöiltä liikekiinteistön Vaasasta.

Vaasassa osoitteessa Kokkokalliontie 8 sijaitseva liikekiinteistö on suuruusluokaltaan noin 4000 m2 ja sen on vuokrannut kokonaisuudessaan pitkäaikaisella vuokrasopimuksella Tokmanni Oy. Kiinteistö sijaitsee tarkemmin Kivihaka-nimisellä kaupallisella alueella, jossa on valmiina lukuisa määrä yrityksiä ja liikeketjuja. Kiinteistö on varsin nuori ja hyvä kuntoinen, sen laajennusosa on valmistunut syksyllä 2014.

"Tällaiset valmiit ja merkittävät kauppapaikat, kuten koko Kivihaan alue on meille kiinnostava ja hyvä sijoitusmaaperä myös pitkällä aikavälillä. Uskomme kiinteistön vuokrakysynnän pysyvän hyvänä eri markkinasykleissä", toteaa Fennia Varainhoidon rahastonhoitaja Elina Puhakainen

“Varainhoidossa on käytössä koko konsernimme kokemus. Rakennamme kiinteistörahastoa samalla periaatteella kuin muitakin salkkuja; sijoitamme vain hyviin tarkoin valittuihin kohteisiin, jotka tukevat monipuolista hajautusta sekä hyvää tuotto-riskisuhdetta", kertoo Fennia konsernin kiinteistösijoitusjohtaja Timo Rantala.

Rahastolla on tarkoitus etsiä vastaavan tyyppisiä sijoituskohteita myös jatkossa.

Lisätiedot ja yhteydenotot

Rahastonhoitaja Elina Puhakainen
050 331 9119, elina.puhakainen@fennia.fi

Kiinteistösijoitusjohtaja Timo Rantala
040 528 7141, timo.rantala@fennia.fi

Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I
www.fenniavarainhoito.fi

Fennica Toimitilat I on erikoissijoitusrahasto, jonka salkunhoidosta ja jakelusta vastaa Fennia Varainhoito Oy ja hallinnosta riippumaton kotimainen rahastoyhtiö Elite Rahastohallinto Oy. Rahastolla on hallinnoitavanaan 26 toimitilakiinteistöä pääosin pääkaupunkiseudulla ja muissa kasvukeskuksissa. Kiinteistöjen yhteenlaskettu arvo on yli 232 miljoonaa euroa. Fennia Varainhoito Oy tarjoaa laadukasta ja kustannustehokasta varainhoitoa yrityksille ja yhteisöille, kotitalouksille ja yksityishenkilöille. Fennia Varainhoito Oy on osa Fennia-konsernia.