Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I osti liikekiinteistön Vantaalta

Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I on ostanut Aberdeen Asset Managementin hallinnoimalta Kauppakeskuskiinteistöt FEA Ky:ltä Vantaalla sijaitsevan liiketilakiinteistön, Kiinteistö Oy Vantaan Kauppaportin.

Vantaan Porttipuiston alueella sijaitsevan Vantaan Kauppaportin vuokrattava pinta-ala on noin 15.400 m2 ja se on lähes täyteen vuokrattu. Kiinteistö sijaitsee hyvien liikenneyhteyksien varrella Lahdentien ja Kehä III:n risteysalueella, Ikean myymälän välittömässä läheisyydessä.

– Olemme tyytyväisiä voidessamme lisätä rahaston liiketilapainoa modernilla monikäyttäjäkohteella, jonka sijainti on erinomainen, toteaa Fennia Varainhoidon rahastonhoitaja Ville Yrjölä.

– Uuden hankintamme myötä rahaston sijoitusaste nousee ja sijoittajien tuotto nousee. Tämäkin sijoitus on tehty strategiamme mukaisesti, huomioiden myös pitkän aikavälin tuotot ja riskit, kertoo Fennia -konsernin kiinteistösijoituksista vastaava johtaja Timo Rantala.

Lisätiedot ja yhteydenotot

Rahastonhoitaja Ville Yrjölä
ville.yrjola@fennia.fi

Kiinteistösijoitusjohtaja Timo Rantala
timo.rantala@fennia.fi

Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I www.fenniavarainhoito.fi

Fennica Toimitilat I on erikoissijoitusrahasto, jonka salkunhoidosta ja jakelusta vastaa Fennia Varainhoito Oy ja hallinnosta riippumaton kotimainen rahastoyhtiö Elite Rahastohallinto Oy. Rahastolla on hallinnoitavanaan 28 toimitilakiinteistöä pääosin pääkaupunkiseudulla ja muissa kasvukeskuksissa. Kiinteistöjen yhteenlaskettu arvo on noin 267 miljoonaa euroa. Fennia Varainhoito Oy tarjoaa laadukasta ja kustannustehokasta varainhoitoa yrityksille ja yhteisöille, kotitalouksille ja yksityishenkilöille. Fennia Varainhoito Oy on osa Fennia-konsernia.