Fennia osti Folksam Vahinkovakuutuksen – kauppa vahvistui

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennian yrityskauppa Folksam Vahinkovakuutus Oy:n koko osakekannan ostosta on vahvistunut 27.11.2018. Yhtiöiden sulautumisprosessi käynnistyy kaupan vahvistumisen myötä.

Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennia tiedotti 2.10.2018 ostavansa Folksam Vahinkovakuutus Oy:n koko osakekannan. Myyjinä kaupassa ovat ruotsalainen Folksam Ömsesidig Sakförsäkring (omistusosuus 75 %), Veritas Eläkevakuutus (15 %) ja Aktia Pankki Oyj (10 %). Kilpailu- ja kuluttajavirasto (KKV) ja Finanssivalvonta (Fiva) ovat käsitelleet ja hyväksyneet yrityskaupan.

Kaupan myötä Folksam Vahinkovakuutus Oy:stä tulee Keskinäinen Vakuutusyhtiö Fennian 100-prosenttisesti omistama tytäryhtiö.

– Tarkoituksena on yhdistää vahinkovakuuttamisen toiminnot ja arvioimme fuusion toteutuvan keväällä 2019. Synergiaedut yhdistyneessä yhtiössä ovat merkittävät, kertoo konsernijohtaja Antti Kuljukka Fennia-konsernista.

Yhdistyminen tukee Fennian kasvustrategiaa ja vahvistaa markkinaosuutta vahinkovakuuttamisessa sekä mahdollistaa kilpailukykyisten palvelujen kehityksen asiakkaille.

– Lähdemme yhdessä rakentamaan yhtiötä, jonka tavoitteena on tarjota parasta asiakaskokemusta yli 380 000 kotitaloudelle ja yritysasiakkaallemme. Käynnistämme yhteistyön myös Veritaksen ja Aktia Pankin kanssa, jotta palveluketju on Folksamin asiakkaille katkeamaton, toteaa Antti Kuljukka.

Kaupan vahvistuminen ei edellytä asiakkailta mitään toimenpiteitä, ja asiakkaille tiedotetaan prosessin etenemisen eri vaiheista.

Fennia-konserni
Konsernijohtaja Antti Kuljukka, puh. 040 840 0066
Hankejohtaja Mika Aho, puh. 040 722 0200
Aluejohtaja, Läntinen alue Stefan Talus, puh. 040 178 4648

Viestintä:
Viestintäjohtaja Eliisa Anttila, puh. 050 598 9769

Fennia – yrittämistä ja elämää varten
Fennia-konserni on yritysten, yrittäjien ja kotitalouksien taloudellisen turvallisuuden kumppani. Palvelumme tuottavat vahinkovakuuttamiseen erikoistunut Fennia, vapaaehtoisia henki-, eläke- ja säästövakuutuksia tarjoava Henki-Fennia, varainhoitopalveluja tarjoava Fennia Varainhoito Oy sekä palveluyhtiö Fennia-palvelu Oy.

Folksam Vahinkovakuutus
Folksam Vahinkovakuutus tarjoaa yksityisasiakkaille kaikki vahinkovakuutukset: koti-, auto-, henkilö- ja venevakuutukset. Yritysasiakkaille Folksam tarjoaa lakisääteisen tapaturmavakuutuksen lisäksi laajan valikoiman omaisuus-, kiinteistö-, henkilökunta- ja ajoneuvovakuutuksia.