Fennia Varainhoidon ESR Fennica Toimitilat I osti liikekiinteistön Porista

Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I on 29.6.2018 tehdyllä kaupalla ostanut NREP:n hallinnoimalta rahastolta modernin Porin Herralahden kaupunginosassa sijaitsevan liikekiinteistön.

Osoitteessa Paanakedonkatu 16-18 sijaitsevan kiinteistön vuokrattava pinta-ala on noin 6.400 m2 ja se on täyteen vuokrattu Leon Leikkimaa Oy:lle ja Stadium Outlet AB:lle pitkäaikaisilla vuokrasopimuksilla. Hankittu kohde on keskeisellä sijainnilla, välittömästi Porin keskustan itäpuolella sijaitsevalla Herralahden liikealueella.

-Olemme tyytyväisiä voidessamme kasvattaa rahaston liiketilapainoa hyvällä sijainnilla olevalla, modernilla monikäyttäjäkohteella, toteaa Fennia Varainhoidon rahastonhoitaja Ville Yrjölä.

-Rahastomme kasvu on jatkunut tasaisesti. Sijoittajat ovat ottaneet hajautetun ja kassavirtoja generoivan kiinteistösijoittamisen osaksi sijoitussalkkujaan hajauttamaan kokonaisriskiä. Rahastomme strategia tarkoista hankinnoista tuottotaso, riskit ja tulevaisuuden mahdollisuudet huomioiden on kantanut hedelmää", kertoo Fennia Varainhoito Oy:n kiinteistöliiketoiminnasta vastaava johtaja Timo Rantala.

-Olemme tehneet Porin kohteen kehittämiseksi päämäärätietoisesti töitä useamman vuoden ajan. Olemme tyytyväisiä suunnitellun strategiamme mukaiseen kohteen myyntiin uudelle omistajalle, kommentoi NREP:n osakas Jani Nokkanen.

Lisätiedot ja yhteydenotot:

Fennia Varainhoito Oy
Johtaja Timo Rantala p. 040 528 7141 timo.rantala@fennia.fi
Rahastonhoitaja Ville Yrjölä p. 040 350 3126 ville.yrjola@fennia.fi
www.fenniavarainhoito.fi

NREP Oy

Osakas Jani Nokkanen p. 09 674 410 jani.nokkanen@nrep.com

Erikoissijoitusrahasto Fennica Toimitilat I
Fennica Toimitilat I on erikoissijoitusrahasto, jonka salkunhoidosta, hallinnoinnista ja jakelusta vastaa Fennia Varainhoito Oy. Rahastolla on hallinnoitavanaan 31 toimitilakiinteistöä pääosin pääkaupunkiseudulla ja muissa kasvukeskuksissa. Kiinteistöjen yhteenlaskettu arvo on noin 295 miljoonaa euroa. Fennia Varainhoito Oy tarjoaa laadukasta ja kustannustehokasta varainhoitoa yrityksille ja yhteisöille, kotitalouksille ja yksityishenkilöille. Fennia Varainhoito Oy on osa Fennia -konsernia.

Avainsanat: