Askolle ja Sotkalle uudet myymälät Viroon vuoden 2016 alussa

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 27.8.2015 KLO 12.00

Vuoden 2016 alussa avataan uudet Asko- ja Sotka-myymälät Viron Narvan Tempo-keskuksessa, josta on muodostumassa alueen suurin kodinsisustamisen ja huonekalujen keskittymä.

- Itä-Virossa on noin 150 000 asukasta ja Narva on Viron kolmanneksi suurin kaupunki. Tärkeimmät kilpailijamme toimivat kaupungissa ja tavoitteemme on markkinaosuuden kasvattaminen, toteaa Askosta ja Sotkasta Virossa vastaava maajohtaja Kari Forssten.

Uusissa tiloissa kiinnitetään huomiota tilojen avaruuteen ja valoisuuteen, tuotevalikoiman laajaan esillepanoon sekä yksilöllisten sisustusratkaisujen tarjontaan. Asko täydentää Sotkan valikoimaa ja tarjoaa vaativallekin asiakkaalle monipuolisia vaihtoehtoja erilaisiin sisustustarpeisiin. Askolla on myös kanta-asiakkuusohjelma ja sisustussuunnittelupalvelu. Sotkan tarjonta keskittyy nopeaan ja helppoon tuotevalintaan erinomaisella hinta–laatu-suhteella.

Narvan avauksen jälkeen Askolla ja Sotkalla on Virossa yhteensä kymmenen myymälää ja molemmilla ketjuilla lisäksi omat verkkokaupat.

-Narvan myymälöiden avaamisen jälkeen meillä ei ole välitöntä painetta verkoston laajentamiselle, koska olemme läsnä kaikissa Viron suurimmissa kaupungeissa. Seuraamme kuitenkin aktiivisesti kauppapaikkatilannetta erityisesti Tallinnassa, sanoo Kari Forssten.

Jo 20 vuotta Virossa

Vuonna 2016 tulee kuluneeksi 20 vuotta ensimmäisten Asko ja Sotka myymälöiden avaamisesta Virossa.

- Meillä on pitkä historia Virossa ja olemme pärjänneet hyvin. Strategian mukainen huonekalukaupan ketjujen kehittäminen vahvistaa Viron toimintojen markkinaosuutta ja kannattavuutta jatkossakin, toteaa Keskon rauta- ja erikoiskaupan toimialaan kuuluvan Askon ja Sotkan taustayhtiön Indoor Groupin toimitusjohtaja Timo Pesonen.

Toimitusjohtaja, Timo Pesonen, Indoor Group Oy, puh. 050 522 6907
Maajohtaja Kari Forssten, Asko ja Sotka Viro (Indoor Group AS), puh. +372 566 30888

Keskon rauta- ja erikoiskauppa

Keskon rauta- ja erikoiskaupan toimiala tarjoaa asiakkailleen Suomen laajimmat rauta- ja sisustuskaupan, maatalous- ja konekaupan sekä vapaa-ajan kaupan valikoimat sekä hyvin saavutettavan kauppaverkoston, verkkokaupat ja digitaaliset palvelut. Toimialan ketjut ovat K-rauta, Rautia, K-maatalous, Konekesko, Byggmakker, Senukai, OMA, Intersport ja Budget Sport, Asko ja Sotka, Musta Pörssi sekä Kookenkä. Rautakesko Yrityspalvelu palvelee rautakaupan suuria yritysasiakkaita. Kesko on Euroopan viidenneksi suurin toimija rauta- ja sisustuskaupan markkinoilla. Toimialalla on toimintaa Suomessa, Norjassa, Ruotsissa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä ja Valko-Venäjällä ja henkilöstömäärä on noin 13 000. Toimialan liikevaihto vuonna 2014 oli yhteensä noin 3,3 miljardia euroa. Lue lisää www.kesko.fi

K - jotta kaupassa olisi kiva käydä.