K-Market-ketju jatkaa uudistumista Pohjois-Suomessa

K-Market-ketjun uudistuminen jatkuu. Siwojen ja Valintatalojen muutostöiden lisäksi kaikki nykyiset K-Marketit tuodaan uuden ketjuilmeen alle. Samalla kaupoissa toteutetaan kauppakohtaisten tarpeiden mukaan mittaviakin uudistuksia.

KESKO ALUETIEDOTE 27.3.2017

Siwojen ja Valintatalojen muutostöiden lisäksi Keskolla on käynnissä koko K-Market-ketjun uudistus. Nykyisiä K-Marketeja on uudistettu koko Suomessa viimeisen vuoden aikana yli 100.

”Olemme rakentamassa koko maan suurinta lähikauppaketjua. Koko ketju on viimeisen vuoden aikana läpikäynyt suuren muutoksen. Uudistuminen jatkuu edelleen, tuomme kaikki K-Marketit 2020-luvulle. Rakennamme kaupoistamme moderneja kyläkauppoja, kertoo K-Market-ketjun johtaja Jesper Åberg.

Jokaiseen kauppaan tulee uusi K-Market-ketjun raikas ja moderni, oranssinsävyinen ilme. Uudistumisen yhteydessä kaupoissa toteutetaan mittaviakin remontteja. Keskeisiä muutoksia voivat olla esimerkiksi asioinnin helpottaminen, kalusteiden uudelleensijoittelu, kylmäkalusteiden ja valaistuksen uusiminen energiaa säästäviksi sekä erilaiset asiakkaita palvelevat uudet valikoimaratkaisut. Lisäksi koko kaupan tuotevalikoima käydään läpi, jotta se vastaa lähialueen asiakkaiden tarpeisiin.

”Asiakkaat pääsevät vaikuttamaan valikoimiin. Kauppiaat kysyvät asiakkaiden toiveita ahkerasti ja muokkaavat kauppojaan niiden mukaisesti. Tuotetoiveita kannattaa esittää rohkeasti omalle kauppiaalleen”, rohkaisee Åberg.

K-Market-ketjulla on positiivinen vaikutus paikalliseen työllisyyteen, sillä kaupat työllistävät keskimäärin 8 työntekijää. Lisäksi K-Marketit työllistävät vuosittain noin 1 000 nuorta kesätyöntekijää.

Pohjois-Suomen maaliskuun uudistukset:

2.3. K-Market Kolari                                 Kauppias Tarmo Vaarala, p. 050 468 5610
30.3. K-Market Kälviä    Kauppias Patrik Vähähyyppä, p. 050 349 5682
30.3. K-Market Värttö, Oulu    Kauppias Jari Ritala, p. 050 530 3408
30.3. K-Market Kirsikka, Tornio   Kauppias Kimmo Juntti, p. 040 505 1433

Siwojen ja Valintatalojen muuttaminen K-Marketeiksi jatkuu vuoden 2017 kevääseen. Vuodenvaihteeseen mennessä kauppoja avattiin K-Marketeina 223, ja kevään aikana K-Marketeina avataan noin 175 kauppaa. Osassa kaupoista tehdään ketjumuutoksen jälkeen muutostöitä, jotka jatkuvat vielä ensi vuoden puolelle. Tavoitteena on siirtää kaikki uudet K-Marketit K-kauppiaille vuoden 2018 loppuun mennessä. Kauppaverkoston laajentuessa Kesko rekrytoi ja kouluttaa satoja uusia K-kauppiaita. Toistaiseksi K-kauppiaiden hallintaan on siirretty yli 40 kauppaa.

Uudistuvien kauppojen kauppiaat
K-Market-ketjun johtaja Jesper Åberg p. 010 532 8940

K-Market on moderni kylä- tai kaupunkiyhteisön keskus, 2020-luvun kyläkauppa, lähellä jokaista suomalaista. K-Marketissa kaikki hyvä on lähellä, asioiminen on helppoa ja nopeaa sekä palvelu ystävällistä. K-Marketin kauppias luo valikoiman ja palvelut omien asiakkaiden toiveiden mukaisesti, joten jokainen K-Market on lähialueensa asiakkaiden näköinen. Kaupassa on asiakkaille sopiva monipuolinen valikoima, kattavat palvelut sekä luotettava kilpailukykyinen hintataso. www.k-market.fi.