• K-ryhmä/

K-ruokakaupat ja Pampers – UNICEF kampanja lahjoittaneet Suomessa jo lähes yhdeksän miljoonaa jäykkäkouristusrokotetta köyhiin maihin

K-ruokakaupat osallistuvat yhdeksännen kerran Pampers – UNICEFin kansainväliseen rokotekampanjaan. Jokaisesta loka-joulukuussa K-ruokakaupoista ostetusta Pampers-tuotteesta lahjoitetaan neljä rokotetta UNICEFin jäykkäkouristuksen vastaiseen ohjelmaan, jolla suojellaan äitejä ja vastasyntyneitä.

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 29.9.2016

K-ruokakauppojen asiakkaat pääsevät jälleen osallistumaan hyvän tekemiseen. K-ruokakaupat ja Pampers lahjoittavat tänä vuonna jokaisesta K-ruokakaupassa myydystä Pampers-tuotteesta kumpikin kahden rokotteen arvoa vastaavan summan. Loka-joulukuussa 2016 järjestettävän rokotekampanjan avulla kerätään varoja UNICEFin jäykkäkouristuksen vastaiseen ohjelmaan. Yhteensä neljää rokotetta vastaava lahjoitussumma on 0,312 euroa. Lahjoituksella voidaan tukea myös rokotteiden jakelua.

Rokotusohjelmallaan UNICEF, Pampers ja yhteistyökumppanit tähtäävät äitien ja vastasyntyneiden jäykkäkouristuksen hävittämiseen maailmasta. Kampanja on auttanut hävittämään taudin jo 18 maasta, ja sen avulla on pelastettu 500 000 vastasyntyneen henki.
Jäykkäkouristusta esiintyy edelleen 20 maassa.

K-ryhmä keskittyy vastuullisuustyössään erityisesti lasten hyvinvoinnin varmistamiseen sekä kotimaassa että ulkomailla.

– Haluamme omalta osaltamme olla mukana edistämässä kehitysmaiden lasten hyvinvointia. Pampers – UNICEFin rokotekampanjatuotteita ostamalla myös asiakkaan on helppo tukea tärkeää työtä jäykkäkouristuksen hävittämiseksi maailmasta, kertoo Keskon päivittäistavarakaupan vastuullisuuspäällikkö Timo Jäske.

Yksi UNICEFin jäykkäkouristuksen vastaisen ohjelman tavoitteista on, että riskimaissa kaikki hedelmällisessä iässä ja raskaana olevat naiset saisivat kolmen annoksen jäykkäkouristusrokotuksen. Rokotus suojaa äitiä viisi vuotta ja hänen vauvaansa kaksi kuukautta syntymän jälkeen. Pampers-tuotteiden myynnillä eri puolilla maailmaa kerätyt varat ohjataan tämän tavoitteen toteuttamiseen.

UNICEF ei tue mitään tuotemerkkejä tai tuotteita. Pampers on Procter & Gamblen tuotemerkki.

Timo Jäske, vastuullisuuspäällikkö, Keskon päivittäistavaratoimiala, p. 050 529 2028
Minna Suihkonen, tiedottaja, Suomen UNICEF ry, p. 040 5511 055

Noin 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket ja K-Market. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia. K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.