K-Supermarket Lempola Lohjalta valittiin Suomen parhaimmaksi K-Supermarketiksi

KESKO LEHDISTÖTIEDOTE 22.3.2017 KLO 13.30

Vuoden 2016 parhaaksi K-Supermarketiksi on valittu Lohjalla toimiva K-Supermarket Lempola. Palkinnon perusteina olivat onnistuminen asiakastyytyväisyydessä, myynnin kehityksessä, sekä henkilökunnan vahva osallistaminen kaupan kehitystyöhön.

Valtakunnan ja alueiden parhaat K-Supermarketit julkistettiin ketjun kauppiaspäivillä tiistaina 21. maaliskuuta Vantaan Cumulus Airportissa. Juhlaan olivat kerääntyneet noin 200 K-Supermarket-kauppiasta eri puolilta Suomea.

K-Supermarket Lempolan kauppiaspari Teppo Ojala ja Marjo Karjalainen iloitsevat saamastaan tunnustuksesta:

– Tämä palkinto on ansaittu yhdessä henkilökunnan kanssa. Ammattitaitoinen ja osaava henkilökunta on K-kauppiasyrittäjälle valtava pääoma. On mahtavaa huomata, kuinka henkilökuntakin kehittyy koko ajan ammattitaitoisemmaksi ja itseohjautuvammaksi työssään. Lempolassa kauppiaat ja henkilökunta tekevät yhteen hiileen puhaltaen kauppaa. Olemme päässeet kaupallamme positiivisen kierteen kehään, kertoo kauppias Teppo Ojala.

K-Supermarket Lempolassa työskentelee noin 30 henkilöä.

Raati painotti valinnoissaan kaupan asiakastyytyväisyyttä, myynnin ja asiakasmäärän kehitystä sekä herkullisen ja ruokaisan ostosympäristön luomista asiakkaille.

– Olemme saaneet luotua lähialueen parhaan hedelmä- ja vihannesosaston, leipäosaston sekä tuoretta lihaa, kalaa ja valmisaterioita tarjoavan palvelutiskikokonaisuus Herkkutorin. Tämän lisäksi kaikissa tuoteryhmissä pyrimme tarjoamaan runsaasti myös lähi- ja pientuottajien tuotteita, kertoo kauppias Marjo Karjalainen.

– Tärkeintä kaupallamme on kuitenkin asiakaspalvelun laatu, joka lähtee puhtaasti henkilökunnan omistautumisesta ja omasta rakkaudestaan ruokaan sekä intohimosta kaupankäyntiin, jatkaa kauppias Teppo Ojala.

– Olemme aina halunneet olla ketjumme parhaimpien kauppojen joukossa, ja nyt annettu tunnustus merkitsee meille todella paljon. Tietty nöyryys on kuitenkin säilytettävä ja tunnustus velvoittaa tekemään yhä parempaa kauppaa jatkossa, jotta olemme asiakkaidemme ykköskauppa myös tulevaisuudessa, kertoo kauppias Marjo Karjalainen.

K-Supermarketin kauppiaspäivillä palkittiin myös alueiden parhaat kaupat sekä annettiin kunniamainintoja eri osa-alueilla onnistuneesta kaupanteosta.

K-Supermarket ketjun parhaat 2016:

K-Supermarket paras asiakastyytyväisyys

Reimari, Parainen, Kim ja Carita Mattsson

Pääkaupunkiseudun paras K-Supermarket 2016
Kasarmi, Helsinki, Pasi ja Anne Saarinen

Nyt palkituista K-Supermarketista osa on menestynyt myös muiden toimijoiden kilpailuissa. K-Supermarket Reimari valittiin Suomen Leipuriliiton toimesta vuoden 2016 Leipäkaupaksi. Iltalehden lukijat äänestivät Kultainen Pippuri -kilpailussa yhdeksi parhaista ruokakaupoista K-Supermarket Alavuksen. Lue lisää www.iltalehti.fi/kultainenpippuri

Suomessa on tällä hetkellä yli 1200 K-kauppiasta, joista ruokakauppiaina toimii noin 900 yrittäjää. K-kauppiasyrittäjä yhdistää hyvän palvelun, osaamisen ja paikallistuntemuksen. K-kauppiaat vastaavat kauppansa asiakastyytyväisyydestä, henkilökunnasta ja liiketoiminnan tuloksellisuudesta.

Palkittujen voittokuvat juhlasta ladattavissa täältä:

K-Supermarket Lempolan kauppias Teppo Ojala p. 0400 672 857
K-Supermarket-ketjun johtaja Ari Sääksmäki, p.050 410 2344

K-Supermarketit ovat tavallista parempia ruokakauppoja, jotka ovat sekä laadukkaita että edullisia helpon asioinnin ostospaikkoja. Vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen henkilökunta, kattava palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet sekä Pirkka- ja K-Menu-tuotteet. K-Supermarket-ketjuun kuuluu 220 kauppaa, joiden asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-kauppiaat. K-Supermarketit toimivat Keskon päivittäistavarakaupan kanssa ketjuliiketoimintamallilla. www.k-supermarket.fi