Nämä Siwat ja Valintatalot muuttuvat K-Marketeiksi tammikuun 2017 aikana

Siwojen ja Valintatalojen muuttaminen K-Marketeiksi jatkuu. Vuodenvaihteeseen mennessä kauppoja on avattu K-Marketeina jo 223 ja K-kauppiaiden hallintaan on siirtynyt 18 entistä Siwaa ja Valintataloa. Kesko julkistaa nyt tammikuussa K-Marketeiksi muutettavat kaupat.

Tällä viikolla K-Marketin värit sai 15 kauppaa, jonka jälkeen muutostöissä hiljennytään joulutauolle. Muutokset jatkuvat vuodenvaihteen jälkeen viikolla 2. Listan tammikuussa 2017 K-Marketeiksi muutettavista Siwoista ja Valintataloista löydät liitteestä ja K-Marketin verkkosivuilta .

Asiakkaat ovat ottaneet kauppojen muutokset hyvin vastaan, ja asiakaskäyntien määrä K-Marketeiksi muutetuissa kaupoissa on selvässä kasvussa.

"Suomen kattavimman ja palvelevimman lähikauppaverkoston rakentaminen etenee hyvin ja aikataulussa. Kauppojen hintataso laskee K-Marketiksi muuttumisen myötä jopa 20 prosenttia, joten muutos on asiakkaille erittäin positiivinen", kertoo Keskon varatoimitusjohtaja ja päivittäistavarakaupan toimialajohtaja Jorma Rauhala .

Muutoksessa kaupan tuotevalikoima ja ilme vaihtuvat. Tuotteiden hintatasoa on laskettu ja valikoimaan tulee noin tuhat laadukasta ja edullista Pirkka- ja K-Menu-tuotetta. Muutoksen jälkeen kaupassa käy K-Plussa-kanta-asiakaskortti.

18 K-Marketiksi muutettua Siwaa ja Valintataloa saanut K-kauppiaan

K-Marketiksi muutettujen kauppojen siirtäminen K-kauppiaille käynnistyi loppukesällä, ja vuodenvaihteeseen mennessä K-kauppiaille on siirtynyt 18 entistä Siwaa ja Valintataloa eri puolilla Suomea. Vuonna 2017 arviolta 200 kauppaa saa oman K-kauppiaan. Kauppaverkoston kasvaessa Kesko rekrytoi ja kouluttaa satoja uusia K-kauppiaita.

Siwojen ja Valintatalojen muutostöiden lisäksi käynnissä on koko K-Market-ketjun uudistus. Uuden ilmeen mukaisia kauppoja on ilmestynyt katukuvaan huhtikuusta alkaen, ja koko ketju on uudistettu vuoden 2018 loppuun mennessä.

K-Marketeiksi muutettavat Siwat ja Valintatalot:

• Tiedot tammikuussa 2017 K-Marketeiksi muutettavista Siwoista ja Valintataloista löytyvät liitteestä (pdf).
  • Lista muutettavista kaupoista löytyy myös K-Marketin verkkosivuilta .
  • Tammikuun jälkeen K-Marketeiksi muutettavien kauppojen aikataulu selviää myöhemmin, ja siitä tiedotetaan lähempänä muutoksien toteuttamisen ajankohtaa.

Jesper Åberg, johtaja, K-Market-ketju, p. 010 532 8940
Viestintäpäällikkö Satu Pusa, Kesko, päivittäistavaratoimiala, p. 040 771 0650

Noin 900 K-ruokakaupan asiakastyytyväisyydestä vastaavat K-ruokakauppiaat, joiden kanssa Keskon päivittäistavarakauppa toimii ketjuliiketoimintamallilla. K-ruokakauppojen ketjuja ovat K-citymarket, K-supermarket ja K-Market. K-ruokakaupat ovat alansa vastuullisimpia maailmassa. Lisäksi vahvuuksia ovat ylivoimaiset tuoreosastot, ammattitaitoinen palvelu, laajimmat valikoimat, suomalaiset tuotteet ja Pirkka. K-ruokakaupat ovat sekä laadukkaita että edullisia.

Suomen Lähikaupan hankinnan ja laajan K-Market-uudistuksen myötä suomalaisten kuluttajien arvostamat lähikauppapalvelut paranevat merkittävästi. K-Market-ketjun uudistus etenee vauhdilla, kaikki yli 400 K-Marketia ja noin 600 Siwaa ja Valintataloa uudistetaan yhtenäisen ketjubrändin alle. Koko ketju on uudistettu vuoden 2018 loppuun mennessä.

K – jotta kaupassa olisi kiva käydä.

Avainsanat: