Kirsi Parnila on Kauppakamarien vuoden kouluttaja

Kauppakamarien vuoden kouluttajaksi valittu Helsingin seudun kauppakamarin lakimies Kirsi Parnila perehdyttää esimiehiä työlainsäädännön lakitekstien kiemuroihin. “Selkeä ja asiansa osaava. Asiantuntija isolla A:lla”, luonnehtivat koulutuksiin osallistujat Parnilaa.

“Tuntuu hyvältä saada tunnustusta tehdystä työstä. Valinta oli minulle iloinen yllätys”, kiittää Kauppakamarien vuoden kouluttajaksi 2013 valittu Kirsi Parnila.

Parnilan valinta oli Kauppakamarien koulutustoiminnan edustajien keskuudessa yksimielinen.

”Kirsi on energinen ja selväsanainen kouluttaja. Hän osaa kertoa vaikeatkin asiat kuulijoille ymmärrettävästi”, kuvailee Kauppakamarien koulutuspoolin puheenjohtaja Leena Räisänen. ”Kirsillä on rautainen ammattitaito, jonka vuoksi hän pystyy antamaan ratkaisuja osallistujien haasteellisiinkin kysymyksiin.”

Kokeneella Parnilalla töitä riittää. Koulutuksia järjestetään esimerkiksi toimitusjohtajille ja henkilöstöhallinnon asiantuntijoille lähes kaikkien kauppakamarien alueella, joten Parnila kiertää valtakunnallisesti paljon. Koulutustilaisuuksia kertyy vajaa sata vuodessa. Palaute koulutuksista on ollut erittäin positiivista: ”Kirsillä oli haastava tehtävä tehdä yksitoikkoisesta lakiaiheesta esitys, jota jaksoi kuunnella koko päivän, mutta hän onnistui siinä erinomaisesti. Kuiva lakitekstikin tuntuu mukavalta kuunnella, kun se esitetään oikein”, kuvailee eräs Parnilan koulutukseen osallistunut.

Kirsi on tehnyt lakimiehenä töitä työlainsäädännön parissa jo lähes parinkymmenen vuoden ajan. Helsingin seudun kauppakamarilta hänellä on kokemusta kymmenen vuoden ajalta. Kirsi on myös työskennellyt Erikoiskaupan liitossa sekä työntekijäpuolella Palvelualojen ammattiliitossa, jossa hän ratkoi työsuhderiitoja.

Parnila on kirjoittanut useita kirjoja, joita hän hyödyntää koulutuksissaan. Viimeisin julkaisu Työsuhde tutuksi – esimiehen selviytymisopas kokoaa työlainsäädännön keskeisimmät kohdat konkreettiseksi tietopaketiksi. “Kirja on syntynyt esimiehen työoikeutta käsittelevien koulutusten pohjalta. Kirja toimii ensiapuna työoikeuteen liittyvissä ongelmissa”, kuvailee Parnila.

Kauppakamarien Vuoden kouluttaja valittiin nyt kolmatta kertaa. Aiemmin kunnianosoituksen on vastaanottanut Hyväksytty Hallituksen Jäsen (HHJ) -kurssien kouluttaja KTM Matti Lainema sekä Verohallinnon ylitarkastaja Sari Wulff

Kauppakamarit kuuluvat Suomen suurimpiin koulutusorganisaatioihin. Taloustutkimuksen TEP 2012 -Yrityskuvatutkimuksen mukaan kauppakamarit ovat valtakunnan toiseksi suosituin yritysten kouluttaja. Vastaajina olivat työelämän päättäjät. Koulutuksen vahvuuksiksi mainittiin tuotteiden ja palveluiden laatu, palvelutarjonta, asiakaspalvelu ja hintataso.

Lisätiedot:

Leena Räisänen, Keski-Suomen kauppakamari p. 010 322 2382.

Kirsi Parnila, Helsingin seudun kauppakamari p. 09 228 60 231