Lehdistökutsu 14.8.2014 klo 10.00: Kyselytulosten julkistus: Miten Venäjä-pakotteet vaikuttavat suomalaisiin yrityksiin?

Miten Venäjälle asetetut pakotteet ja Venäjän vastapakotteet vaikuttavat suomalaisten yritysten liiketoimintaan ja suhtautumiseen Venäjän markkinoihin? Ovatko pakotteet yritysten mielestä perusteltuja, vai ovatko ne väärä keino vaikuttaa Venäjän toimintaan? Yritysten mielipiteet selviävät poikkeuksellisen laajasta valtakunnallisesta kauppakamarikyselystä yrityksille.

Tervetuloa Keskuskauppakamarin lehdistötilaisuuteen, jossa esittelemme Suomen kauppakamarien jäsenyritysten näkemyksiä Venäjään kohdistuvista pakotteista ja Venäjän vastapakotteista. Kyselyyn vastasi yli 2500 yritystä. Edustettuina ovat maanlaajuisesti sekä pienet, keskisuuret että isot yritykset.

Keskuskauppakamarin toimitusjohtaja Risto E. J. Penttilä kertoo kyselyn tuloksista ja esittää oman arvionsa yritysten vastauksista ja Venäjän tilanteesta. Paikalla on myös Keskuskauppakamarin kansainvälisten asioiden johtaja Timo Vuori kommentoimassa julkisuudessa käytyä keskustelua pakotteiden seurauksista.

Tervetuloa lehdistötilaisuuteen!

Aika: Torstaina 14.8.2014 klo 10.00–11.00

Paikka: Keskuskauppakamari, WTC, Helsinki, Aleksanterinkatu 17, 7. krs

Pyydämme ilmoittautumaan ke 13.8. mennessä: viestinta@chamber.fi tai viestintäjohtaja Patrik Lindfors, p. 050 512 4005.