Keva-lehdessä aiheina Jukka Pekkarisen haastattelu ja Kuntien eläkevakuutuksen hyvä tulos

Kuntien eläkevakuutuksen juuri ilmestyneessä Keva-lehdessä 1/2007 Jukka Pekkarinen varoittaa, että työvoiman ikääntymisen seurauksia ei oteta Suomessa vieläkään vakavasti. ”Eläkkeelle siirtyminen tuntuu pahiten kunnissa. Kuntien haasteet ovat suuret, sillä raju muutos tapahtuu jo lähivuosina. Siirrymme korkeasuhdanteesta nopeasti tilanteeseen, jossa työvoimapula rajoittaa kasvua.”

Lehdessä kerrotaan myös, että Kuntien eläkevakuutuksen hyvä tulos on myönteinen asia koko kuntasektorille. Sijoitukset tuottivat viime vuonna 9,8 % ja sijoitusomaisuuden arvo on 22 miljardia euroa.

Lue Keva-lehti alla olevasta linkistä tai Internet-sivuiltamme www.keva.fi pdf-muodossa tai tilaa se itsellesi osoitteesta viestinta@keva.fi.

Lisätietoja:
Arja Lerssi-Lahdenvesi

Yrityksestä

Keva huolehtii kunta-alan, valtion, kirkon ja Kelan henkilöstön eläkeasioista, hoidamme noin 1,3 miljoonan julkisen sektorin työntekijän ja eläkkeensaajan työeläkepalveluita. Keva vastaa kunta-alan henkilöstön eläkkeiden rahoituksesta ja eläkevarojen sijoittamisesta.