Kuntien eläkevakuutuksen toimitusjohtajan valinta etenee

Kuntien eläkevakuutuksen hallitus on päättänyt kutsua haastateltavaksi seuraavat toimitusjohtajan virkaa hakeneet henkilöt: • Merja Ailus, Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty ry:n puheenjohtaja, OTK • Kalevi Hemilä, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Eteran toimitusjohtaja, MMT • Pasi Holm, Pellervon taloudellisen tutkimuslaitoksen toimitusjohtaja, VTT • Esa Härmälä, Euroopan lannoiteteollisuusyhdistys EFMA:n toimitusjohtaja, agronomi • Timo Kietäväinen, Suomen Kuntaliiton varatoimitusjohtaja, VTM • Leena Rantanen, kirkon keskusrahaston johtaja, kirkkoneuvos, KTM, OTK (henkilö ei halua nimeään julkisuuteen) • Jari Sokka, Kuntien eläkevakuutuksen suunnittelujohtaja, FM, SHV • Timo Viherkenttä, Kuntien eläkevakuutuksen varatoimitusjohtaja, OTT

Yrityksestä

Keva huolehtii kunta-alan, valtion, kirkon ja Kelan henkilöstön eläkeasioista, hoidamme noin 1,3 miljoonan julkisen sektorin työntekijän ja eläkkeensaajan työeläkepalveluita. Keva vastaa kunta-alan henkilöstön eläkkeiden rahoituksesta ja eläkevarojen sijoittamisesta.