Kuntien eläkevakuutus osti Espoon Keilaniemessä sijaitsevan toimistorakennuksen

Kuntien eläkevakuutus on ostanut 30.11.2005 tehdyllä kaupalla Kiinteistö Oy Keilasatama 5:n koko osakekannan Elisa Matkapuhelinpalvelut Oy:ltä.

Espoon Keilaniemessä, Fortum Oyj:n ja Kone Oyj:n pääkonttorirakennusten välissä sijaitseva toimistokiinteistö on valmistunut vuonna 2001, ja sen huoneistoala on 19 165 m2. Rakennuksessa on noin 1 000 toimistotyöpistettä, 400 pysäköintipaikkaa, ravintola ja laaja neuvotteluhuonekeskus. Toimistokiinteistön tiloista merkittävä osa on vuokrattu, käyttäjäyrityksiä ovat Det Norske Veritas Oy Ab, Oy International Business Machines Ab sekä Nissan Nordic Europe Oy. Keilasataman toimistokeskus tarjoaa korkeatasoista toimistotilaa ja monipuoliset palvelut Keilasataman toimistokeskuksessa on vapaita toimistotiloja vuokrattavissa yhteensä noin 10 000 m2 (alkaen 700 m2:n kokonaisuuksista). Tilojen lisäksi vuokralaiset voivat hankkia suuren määrän palveluita. Toimistotilat on mahdollista vuokrata muuttovalmiina, jolloin ne sisältävät toimistokalusteet ja kaikki tarvittavat toimistopalvelut, kuten postin käsittelyn ja jakelun, puhelinvaihteen hoidon, vastaanottopalvelut, yrityksen oman atk-konesalin, tietoverkkopalvelut sekä ravintola- ja edustustilapalvelut. Rakennus on teknisesti erittäin korkeatasoinen. Rakennuksessa on mm. automaattisesti säätyvät kaksoislasijulkisivun kaihtimet sekä varavoimajärjestelmä. Kuntien eläkevakuutus – kotimainen kiinteistösijoittaja Kuntien eläkevakuutus on Suomen neljänneksi suurin institutionaalinen kiinteistösijoittaja. Kiinteistökanta käsittää noin 3 000 asuntoa sekä 65 toimisto-, liike-, hotelli- ja logistiikkakiinteistöä. Kiinteistökannan markkina-arvo on 1,4 mrd. euroa ja vuokrattava pinta-ala noin 700 000 m2. Kuntien eläkevakuutus on vakuutettujen määrällä ja maksutulolla mitattuna Suomen suurin eläkelaitos. Kuntien eläkevakuutus huolehtii kunta-alan henkilöstön työeläketurvasta ja sen rahoituksesta. Lisätietoja antaa: Kiinteistöjohtaja Erkki Markkola, puh. 0400 409 394