Merja Ailus Kuntien eläkevakuutuksen toimitusjohtajaksi

Kuntien eläkevakuutuksen valtuuskunta on tänään 4.12. pitämässään kokouksessa valinnut Kuntien eläkevakuutuksen uudeksi toimitusjohtajaksi oikeustieteiden kandidaatti Merja Ailuksen. Päätös ei ollut yksimielinen. Vaalissa Merja Ailus sai 19 ääntä ja Timo Viherkenttä 10 ääntä. Merja Ailus aloittaa toimitusjohtajana Kuntien eläkevakuutuksessa erikseen sovittavana ajankohtana. Hän siirtyy Kuntien eläkevakuutukseen Julkis- ja yksityisalojen toimihenkilöliitto Jyty ry:n johtajan tehtävistä. Hänellä on työkokemusta myös Kunnallisen työmarkkinalaitoksen palveluksesta. Lisätietoja antaa valtuuskunnan puheenjohtaja Olavi Ruotsalainen, puhelin 040 750 1898. hallituksen puheenjohtaja Sampsa Kataja, puhelin 050 512 2571

Yrityksestä

Keva huolehtii kunta-alan, valtion, kirkon ja Kelan henkilöstön eläkeasioista, hoidamme noin 1,3 miljoonan julkisen sektorin työntekijän ja eläkkeensaajan työeläkepalveluita. Keva vastaa kunta-alan henkilöstön eläkkeiden rahoituksesta ja eläkevarojen sijoittamisesta.