Euroviisut: Vain Portugali pystyy haastamaan Italian

Tämän vuoden Euroviisut huipentuu huomenna lauantaina Ukrainan Kiovassa kilpailtavaan finaaliin. Peliyhtiö Unibetin kertoimet ovat povanneet viisujen alusta alkaen, että voittajaksi kruunataan Italia. Finaalin alla Italia on edelleen suosikki, mutta Portugali on noussut väkevästi haastamaan saapasmaata voitosta.

Italia lähtee finaaliin kertoimella 2,60, ja Unibetilla Italian voiton puolesta on lyöty peräti 47 prosenttia kaikista voittajavedoista. Haastaja Portugali saa kertoimen 3,00. Vielä semifinaalin alla Portugalin kerroin oli huomattavasti suurempi 11,00. Maan voittoon uskoo lähes 15 prosenttia vedonlyöjistä.

Osa vedonlyöjistä luottaa Ruotsin menestykseen tänäkin vuonna, sillä yli 6 prosenttia voittajavedoista on lyöty Ruotsin voitolle kertoimella 26. Bulgarian voiton puolesta on lyöty 5,5 prosenttia vedoista kertoimella 4,50.

– Euroviisut on aina ollut suosituimpia urheilun ulkopuolisia vedonlyöntikohteita eri maiden vaalien ohella, eikä tämä vuosi ole poikkeus. Uskomme, että finaalin jälkeen tämän vuoden Euroviisut löytyvät kaikkien aikojen top 10:stä, kommentoi Unibetin Suomen GM Antti Tikka.

Finaali nähdään Yle TV2:lla lauantaina 13.5. kello 22.00.

Euroviisut 2017 -voittaja

Italia 2,60