HJK:n ja VPS:n torstain europelit suorana vain Unibetilla

Helsingin Jalkapalloklubi ja Vaasan Palloseura etenivät toiselle karsintakierrokselle jalkapallon Eurooppa-liigassa. Toisen kierroksen ensimmäiset osaottelut pelataan torstaina. Peliyhtiö Unibet näyttää verkkosivuillaan HJK:n ja VPS:n ottelut suorana lähetyksenä ainoana Suomessa. Ohjeet otteluiden katsomiseen tekstin lopussa.

VPS yllätti ensimmäisellä karsintakierroksella Slovenian suurseuroihin lukeutuvan Olimpija Ljubljanan. Altavastaajana ottelupariin lähtenyt Vepsu luotti eurokentilläkin omaan identiteettinsä ja voitti molemmat osaottelut 1–0.

Toisella kierroksella VPS kohtaa suomalaisittain erittäin mielenkiintoisen joukkueen. Kööpenhaminan länsipuolella majaansa pitävää Bröndbyä edustavat puolustaja Paulus Arajuuri sekä hyökkääjä Teemu Pukki, joka ampui Tanskan liigassa viime kaudella 20 maalia.

Pelillisesti Bröndby on VPS:lle todella kova haaste. Keskimäärin noin 13 000 katsojaa kotiotteluihinsa vetävä joukkue kuuluu Tanskan suuriin ja on viime vuosina palannut sarjan kärkipäähän muutaman vaikean vuoden jälkeen.

HJK puolestaan kellisti odotetusti walesilaisen Connah’s Quay Nomadsin, vaikka kärsikin ensimmäisessä osaottelussa nolon 0–1-vierastappion. 3–0-voitto Helsingissä ei kuitenkaan jättänyt selittelyille sijaa.

Klubin toisen kierroksen vastustaja on Makedonian Tetovosta ponnistava Shkendija. Shkendija on sijoittunut kotimaansa liigassa neljän parhaan joukkoon neljänä keväänä peräkkäin. Viime kauden päätteeksi sijoitus oli toinen.

Shkendija eteni toiselle kierrokselle pieksemällä moldovalaisen Dacia Chisinaun yhteismaalein 7–0. Vuosi sitten joukkue ylsi aina pudotuspelikierrokselle, jossa se hävisi belgialaiselle Gentille. Sitä ennen Shkendija pudotti puolalaisen Cracovian, azerbaidzhanilaisen Neftchi Bakun ja tshekkiläisen Mlada Boleslavin, joten joukkue sai tililleen kohtalaisen kovia päänahkoja. Shkendija onkin kotiottelussaan pieni suosikki, vaikka Uefan liigarankingissa Makedonian pääsarja on muutaman pykälän Veikkausliigan alapuolella.

Ohjeet otteluiden katsomiseen

Unibet näyttää sekä HJK:n että VPS:n torstaiset vierasottelut maksuttomassa striimauspalvelussaan suorana lähetyksenä. Lähetysten katsominen vaatii rekisteröitymisen, ja lisäksi pelitilillä on oltava vähintään yksi sentti rahaa tai veto lyötynä viimeisen 24 tunnin aikana. Itse otteluiden katsominen on kuitenkin ilmaista, kuten Unibet TV:n kaikkien muidenkin urheilulähetysten.

Shkendijan ja HJK:n ottelu alkaa Suomen aikaa torstaina kello 19. Bröndbyn ja VPS:n kohtaaminen alkaa puolestaan Suomen aikaa kello 19.30. Otteluiden suomenkielistä selostusmahdollisuutta selvitetään parhaillaan.

UEL-karsintaottelut

Shkendija–HJK