Lauri Markkanen Sacramento Kingsiin numerolla 5

NBA:n varaustilaisuus lähestyy ja spekulaatiot Lauri Markkasen tulevaisuudesta kiihtyvät. Vedonlyöntiyhtiö Unibetin mukaan on todennäköisintä, että suomalainen superlupaus nähdään ensi kaudella Sacramento Kingsin joukkueessa.

Suomalaisen koripalloilun kirkkain kruununjalokivi Lauri Markkanen ilmoitti jo maaliskuun lopussa, että hän aikoo osallistua 23. kesäkuuta järjestettävään NBA:n varaustilaisuuteen New Yorkin Brooklynissä. Julkistus oli odotettu, sillä kuluneella kaudella NCAA-sarjassa tulokaskautta pelannut nuorukainen osoitti taitonsa johdattamalla Arizona Wildcatsin NCAA-lopputurnauksessa aina 16 parhaan joukkoon. Vaikka suomalaisen pistetehtailu hyytyi playoffsien edetessä, on suomalaisen ennustettu olevan NBA-draftin kärkikymmenikössä.

Isokokoiselle suomalaispelaajalle riittää NBA:ssa ottajia. Unibetin kertoimien mukaan 213-senttisen Markkasen todennäköisimpänä osoitteena voidaan pitää Sacramento Kingsiä, joka pääsee varaamaan numerolla 5. Sacramento Kingsin kerroin Markkasen tulevaksi seuraksi on 3,50. Toinen potentiaalinen vaihtoehto Markkasen uudeksi osoitteeksi on Minnesota Timberwolves, joka on rakentamassa uutta vahvaa runkoa nuorten pelaajien varaan. Timberwolvesin kerroin Markkasen varaamiselle on 4,00.

Varaustilaisuuden yllätysvaihtoehtona voidaan pitää sitä, että Markkanen päätyy yhdeksäntenä varauksena Dallas Mavericksiin. Dallasissa Markkaselle olisi tarjolla suuri rooli, sillä joukkue etsii korvaajaa NBA:n kaikkien aikojen eurooppalaispelaajalle Dirk Nowitzkille. Samankaltainen pelityyli ja eurooppalaisuus ovat varmasti Mavs-fanien mieleen, ja Dallasin kerroin Markkasen tulevaksi seuraksi on 5,00.

Unibetin kertoimet NBA-draft 2017
Lauri Markkasen varaava joukkue:

Sacramento Kings 3,50

Minnesota Timberwolves 4,00