LeBron James vie MVP-pystin, Warriors ja Celtics finaaliin

Kohuttu slovenialaislupaus Luka Doncic on Unibet kertoimien mukaan vahvoilla alkavan NBA-kauden vuoden tulokkaaksi.

Kaksi edellistä NBA-mestaruutta vienyt Golden State Warriors ei jätä haastajilleen mahdollisuuksia, uskoo vedonlyöntitoimisto Unibet. All Stars -sentteri DeMarcus Cousinsilla vahvistuneen kalifornialaisjoukkueen kerroin NBA-mestariksi on nimittäin ennätysalhainen 1,50.

Golden Staten potentiaalisimmaksi uhkaajaksi Unibetin kertoimenlaskijat nostavat supertähtensä Kyrie Irvingin ja Gordon Haywardin takaisin sairastuvalta saaneen Boston Celticsin, jonka mestaruudelle tarjotaan kerrointa 6,25. Golden Staten ja Bostonin jälkeen suurimmiksi mestarisuosikeiksi nousevat viime kaudella vasta seitsemännessä konferenssifinaalissa Warriorsille taipunut Houston Rockets (mestaruuskerroin 7,00) sekä suurella kohulla LeBron Jamesin hankkinut Los Angeles Lakers (8,00).

Lajin megatähti Jamesin povataan nousevan Lakersissa myös takaisin runkosarjan arvokkaimmaksi pelaajaksi ensimmäistä kertaa sitten vuoden 2013. Mikäli James nappaa uransa viidennen runkosarjan MVP-pystin, saa vedonlyöjä rahansa takaisin nelinkertaisena. Vastaavaa kerrointa 4,00 tarjotaan myös viime kauden MVP:lle, Houston Rocketsin James Hardenille. Seuraavaksi pienimmät kertoimet MVP-jahdissa saavat Milwaukee Bucksin kreikkalaishirmu Giannis Antetokounmpo (6,00) sekä New Orleans Pelicansin blokkimörkö Anthony Davies (7,00).

Suuret odotukset niskassaan Euroopasta NBA:han lähtenyt Slovenian ihmepoika Luka Doncic on Unibetin kertoimenlaskijoiden mukaan vahvoilla pokkaamaan vuoden tulokkaan tittelin. Real Madridin riveissä viime kaudella Euroliigan MVP:ksi vasta 19-vuotiaana valittu, nykyään Dallas Mavericksia edustavan Doncicin kerroin vuoden tulokkaaksi on Unibetilla 3,25. Docicia pienemmän kertoimen saa vain kesän ykkösvaraus, Phoenix Sunsissa NBA-uransa aloittava DeAndre Ayton. Aytonin ja Doncicin välissä toisena varatun Sacramento Kingsin Marvin Bagley III:n kerroin vuoden tulokkaaksi on 9,50, New York Knicksin Kevin Knoxin saadessa kertoimen 8,50.

NBA:n runkosarjan pistekuninkaaksi ovat Unibetin mukaan tyrkyllä MVP-kisasta tutut nimet: James Harden (kerroin 3,00), Anthony Davies (3,25), LeBron James (7,50) sekä Giannis Antetokounmpo (12,00). Eniten koriin johtaneita syöttöjä uskotaan lähtevän Oklahoma City Thunderin Russell Westbrookin käsistä (kerroin 2,75) ja sesongin levypalloherraksi Unibet tarjoaa Detroit Pistonsin Andre Drummondia (kerroin 1,75).

NBA-kausi 2018–19 alkaa tiistain ja keskiviikon välisenä yönä kello 03.00, kun itäisen konferenssin mestarisuosikit Boston Celtics ja Philadelphia 76ers kohtaavat toisensa. Maailman kovimman koripalloliigan mestari on selvillä taas ensi vuoden kesäkuussa. UnibetTV näyttää asiakkailleen kaikki kauden NBA-ottelut maksutta.

Lisätietoja: Antti Tikka, antti.tikka(a)kindredgroup.com