Unibet näyttää HJK:n ja SJK:n euroavaukset suorana

HJK ja SJK aloittavat Eurooppa-liigan karsinnat tällä viikolla. Peliyhtiö Unibet näyttää suomalaisjoukkueiden torstain vierasottelut suorina lähetyksinä verkkosivuillaan yksinoikeudella Suomessa. HJK:n ottelun selostaa suomeksi Aaro Linnalaakso.

HJK:n vastustajaksi arvottiin walesilainen Connah’s Quay Nomads FC, joka elää luultavasti historiansa menestyksekkäintä jaksoa. Päättyneellä kaudella Nomads sijoittui Walesin Valioliigassa toiseksi.

HJK marssii Veikkausliigassa vakuuttavasti kohti Suomen mestaruutta, mutta walesilaisten aliarvioiminen olisi vakava virhe. Nomads debytoi eurokentillä viime kaudella ja onnistui yllättämään norjalaisen Stabaekin Eurooppa-liigan ensimmäisellä karsintakierroksella. Vielä toisellakin kierroksella joukkue pystyi haastamaan serbialaisen Vojvodinan, mutta taipui yhteismaalein 1–3.

SJK:lla puolestaan on edessään matka Islantiin, mistä seinäjokisilla on huonoja muistoja. Kaksi vuotta sitten seuran ensimmäiset europelit päättyivät mahalaskuun, kun FH pudotti SJK:n yhteismaalein 2–0. Viime vuonna SJK kärsi Mestarien liigan toisella karsintakierroksella 2–4-tappion valkovenäläiselle BATE Borisoville.

Ennusmerkit eivät ole nytkään järin hulppeat, sillä SJK pelaa vaikeaa kautta. Valmentajaa jo kahdesti tämän vuoden aikana vaihtanut ryhmä on sarjassa vasta seitsemäntenä. Maanantain voitto PS Kemistä saattoi tosin tuoda kaivatun itseluottamusbuustin torstain otteluun. Toisaalta myöskään vastustaja KR Reykjavikin kausi ei ole mennyt toistaiseksi nappiin. Viime kauden Islannin liigakolmonen on sarjassa nyt vasta seitsemäntenä, joskin matkaa kolmossijalle on vain kolme pistettä.

Suomalaisten ja islantilaisten kohtaamiset ovat olleet viime vuosina tasaisia, joten SJK:lla on edessään vaikea ottelupari. Unibetin kertoimissa KR Reykjavik onkin suosikki ensimmäisen osaottelun voittajaksi.

Ohjeet otteluiden katsomiseen

Unibet näyttää verkkosivuillaan suorana sekä HJK:n että SJK:n vierasottelut yksinoikeudella Suomessa. Connah’s Quay Nomads FC:n ja HJK:n välinen kamppailu alkaa Suomen aikaa kello 21, KR Reykjavikin ja SJK:n mittelö kello 22.15. Aaro Linnalaakso selostaa Nomadsin ja HJK:n välisen ottelun suomeksi.

Lähetysten katsominen vaatii rekisteröitymisen Unibetille. Lisäksi pelitilillä on oltava vähintään yksi sentti rahaa tai veto lyötynä viimeisen 24 tunnin aikana. Itse ottelulähetysten katsominen on kuitenkin maksutonta, kuten kaikkien muidenkin Unibet TV:n suorien urheilutapahtumien katsominen.

Connah’s Quay Nomads FC – HJK
Unibet TV torstai klo 21.00