Esencia – uusi ergonominen työtuoli

Daniel Figueroa suunnitteli Esencia tuolin ja antoi sille persoonallisen ja omintakeisen asun. Me nimesimme tuolin Esenciaksi latinan essentia sanaa mukaillen. Se tarkoittaa, olennaisinta, asian ydintä, sitä mikä on merkittävintä. Tämä siitä syystä, että tuoli on tarkkaan harkittu pienintä yksityiskohtaa myöten alkaen materiaalivalinnoista, muodosta ja toiminnasta. Ja juuri kaikkein olennaisin on meille tärkeintä.

Daniel Figueroa on tehnyt yhteistyötä Drabertin kanssa jo vuodesta 1995. Hän on vuosien saatossa voittanut monta kansainvälisesti arvostettua palkintoa, joista monet ovat tulleet juuri toimisto ja julkitilojen tuoleista. Tuolit ovat hänelle muotoilijana mieluisimmat, ergonomian ja esteettisyyden yhdistäminen on hänen inspiraation lähteensä.

“Suuri haaste on muotoilla tuoli joka on mukava pitkänkin istumisajan jälkeen. Kyse on toiminnallisuudesta ja ergonomiasta, muta myös sen tunnelman tavoittamisesta, jota tuoli tulee tilassa viestimään,” kertoo Daniel Figueroa.

Esencian muotoilussa Figureoa on lähtenyt liikkeelle käyttäjästä. Tuolia on helppo säätää yksilön, asennon ja tilanteen mukaan. Se on sekä käyttäjäystävällinen että looginen. Säätimiin yltää kätevästi ja niiden käyttö on sujuvaa, jotta paras istuma-asento löytyisi helposti. Tuolissa on ns. synkron-mekanismi, joka tarjoaa pehmeän ja harmonisen liikkeen ja luonnollisen istumisen. Tuolin kallistus säätyy automaattisesti ja mukautuu jokaiselle istujalle sopivaksi. Figureoan sanoin, kysymys ”miten voin helpottaa ihmisten elämää?” oli ratkaiseva hänen suunnitelleessaan Esencia-tuolia.

Mitä painoon tulee, on Esencia yksi markkinoiden kevyimmistä 13 kilogramman painollaan. Tästä huolimatta se on myös vankka ja vakaa. Tuoli on helppo asentaa ja purkaa, mikä tekee siitä myös ympäristöystävällisen vaihtoehdon.

Tuolin 3D-mesh on materiaali, joka tarjoaa huolitellun lopputuloksen ja parhaan tuen ja mukavuuden. Kinnarps tarjoaa kuusi värivaihtehtoa selkänojaan ja istuin voidaan verhoilla kaikilla Kinnarps-valikoiman kankailla, joista löytyy varmasti jokaisen makuun sopiva vaihtoehto. Istuin on nyt saatavana myös Kinnarpsin uudella Shimmer-kankaalla, joka hohtaa kauniisti valon suunnasta riippuen.

Lisätiedot:

Kinnarps Oy
kinnarps@kinnarps.fi

Kinnarps Oy on suomalainen perheyhtiö, joka toimittaa sisustamisen kokonaisratkaisuja toimisto- ja julkitiloihin. Koko toimitusketjun työtä määrittävät korkea laatu ja ympäristöystävällisyys – aina raaka-aineiden hankinnasta kalusteratkaisun toteuttamiseen saakka. Kinnarps Oy:n liikevaihto on n. 15 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää noin 50 henkilöä. Yhtiö on Perheyritysten liiton sekä Suomen Yrittäjien jäsen. Kansainvälinen Kinnarps-konserni on Euroopan suurin toimistokalustaja. Toiminta ulottuu 40 maahan ja konsernin palveluksessa on n. 2 700 työntekijää.