German Design Award 2018 -voittajat: Collection S, Phaze, Matsumoto ja Space

Kinnarpsin laaja ja monipuolinen mallisto on jälleen saanut muotoilupalkintoja. Kinnarpsin Space-säilytyskalustesarja, Phaze-tuoli ja Matsumoto-pöytä Skandiform-mallistosta sekä Collection S tuoliperhe, joka kuuluu yrityksen premium-tuotemerkin, MartinStollin, valikoimaan ovat voittaneet Saksan muotoilupalkinnon (German Design Award 2018). Palkinnolla jaetaan tunnustusta tuotteille, jotka ovat alansa uraauurtavia edelläkävijöitä.

- Palkinnon voittaminen on erittäin hieno asia, sillä kaikki ehdokkaat ovat erityisesti kisaan kutsuttuja, mikä tekee palkinnosta todella halutun, kertoo Kinnarps Oy:n toimitusjohtaja Henrik Slotte. - Laajaan mallistoomme on ilo saada mukaan uusia palkittuja tuotteita. Space on joustavasti muunneltava konsepti, joka on suunniteltu tarjoamaan lukuisia vaihtoehtoja tämän päivän sekä huomisen toimistosisustamiseen, Collection S taas on tuoliperhe,  joka sopii erityisesti johtokuntien huoneisiin ja arvokkaisiin ympäristöihin, Slotte sanoo.

Palkinnon saivat myös Skandiformin Phaze, design Karim Rashid sekä Matsumoto, design Claesson Koivisto Rune.

Phaze on nojatuoli, joka ympäröi istujaa tarjoten oman ja ruhtinaallisen, pesämäisen tilan. Kun monta tuolia liitetään yhteen, saadaan rauhallisen kaunis, aaltomainen muodostelma.

Uusi kahviloihin suunnattu Matsumoto-pöytäsarja muodostaa yhteen liitettynä helmimäisen ketjun, jossa on oma, selkeä paikka jokaiselle asiakkaalle. Pöytälevyn materiaali on valkoinen tai mustaksi maalattu saarni, pilari ja laippa valkoinen tai mustaksi maalattu. Pöytä on saanut nimensä japanilaisesta Matsumoton kaupungista, jonne Claesson Koivisto Rune suunnitteli myymälän sekä kahvilan.

Tänä vuonna muotoilupalkinto sai yli 5.000 hakemusta. Palkinto asettaa korkean vaatimustason voittajaehdokkaita valitessaan. Nimitysprosessissa asiantuntijaraati, joka koostuu Saksan muotoiluneuvoston jäsenistä, kutsuu kisaan vain ne tuotteet jotka erottuvat kilpailijoistaan selkeästi muotoilunsa ansiosta.

German Design Award
ARVOSTETTU PALKINTO, JONKA MYÖNTÄÄ SAKSAN MUOTOILUNEUVOSTO

Saksan muotoilupalkinto on kansainvälinen ja sen myöntää Saksan muotoiluneuvosto. Sen päämääränä on löytää, esitellä ja kunnioittaa ainutlaatuisia muotoilutrendejä. Tästä syystä joka vuosi palkinto myönnetään korkealaatuisille tuote- ja viestintämuotoilulle. Palkinnon saajat ovat omalla tavallaan uraauurtavia kansainvälisessä muotoilumaailmassa. Vuonna 2012 perustettu Saksan muotoilupalkinto on tunnettu ja suuresti arvostettu yli rajojen:  http://www.german-design-award.com/

Kinnarps Oy on työympäristön asiantuntija, joka tarjoaa monipuolisia sisustusratkaisuja ja -palveluja toimisto- ja julkitiloihin Suomessa. Ergonomia, laatu ja vähäiset ympäristövaikutukset ovat luonteenomaisia koko toimintaketjullemme. Olemme pureutuneet monimuotoisuuden ja digitaalisuuden tuomien muutosten ymmärtämiseen, jotta voisimme tarjota parempia tilaratkaisuja. Ergonominen kokonaisuus ja työn sujuvuus luovat kasvualustan menestykselle ja hyvinvoinnille. Laajasta mallistostamme löytyy ratkaisu useimpiin asiakkaidemme tarpeisiin. Toimistoihin, oppimaisemiin ja hoivakohteisiin. Kinnarps Oy:n juuri päättyneen tilikauden liikevaihto oli noin 17 milj €. Yhtiö on Perheyritysten liiton sekä Suomen Yrittäjien jäsen.

Kansainvälinen Kinnarps-konserni on Euroopan suurimpia työympäristöjen kalustaja. Toiminta ulottuu 40 maahan ja konsernin palveluksessa on n. 2 300 työntekijää.

German Design Award 2018 myönnettiin useille Kinnarps-tuotteille

Laajaan mallistoomme on ilo saada mukaan uusia palkittuja tuotteita. Space on joustavasti muunneltava konsepti, joka on suunniteltu tarjoamaan lukuisia vaihtoehtoja tämän päivän sekä huomisen toimistosisustamiseen.
Henrik Slotte, toimitusjohtaja, Kinnarps Oy