KINNARPS TUO MONITILATOIMISTON UUTUUKSIA ESILLE HELSINKI DESIGN WEEKIN TAPAHTUMISSA

Kinnarpsin uudet sisustamisratkaisut ovat esillä Helsinki Design Weekin tapahtumissa L3 Muotoilumakasiinissa osastolla b11 Jätkäsaaressa, sekä ID Helsinki –tapahtumassa Hernesaaressa osastolla ID_063. Kinnarpsin Next Office™ - ABW –monitilaratkaisut on suunniteltu yhä monimuotoistuvampaa työelämää ajatellen.

Uusi työtuoli Capella FreeMotion™

Helsinki Design Weekin yhteydessä Kinnarps tuo markkinoille myös uuden Capella-työtuolin, joka ensiesiteltiin yleisölle Tukholman kalustemessuilla.

Capella on varustettu täysin uudella FreeMotion™ mekanismilla. Tuoli on kehitetty tietäen, että istumisen ei pidä tarkoittaa paikallaan nököttämistä. Sen lisäksi että istuin ja selkänoja seuraavat istujan liikettä toisistaan riippumatta, istuimen pienet tasapainotetut mikroliikkeet luovat myös vapautunutta liikehdintää, eikä tuoli siitä huolimatta tunnu epävakaalta.

Capellan keveys ja helppokäyttöiset säätöominaisuudet tekevät siitä täydellisesti monitilatoimistoon sopivan. Se mukautuu hyvin usean ihmisen käytettäväksi.

L3 Muotoilumakasiinissa, Kinnarpsin Workplace Wellness –monitilaosastolla b11 on esillä monia idearikkaita, ihmisen huomioon ottavia uutuuksia. Kalusteita, jotka herättävät ajattelemaan ja kokemaan sisustetun tilan uudella tavalla. Sisustuksia, jotka eivät ainoastaan näytä hyvältä, vaan joilla on myös tarkoitus, toiminta ja yhteys hyvinvointiin.

Boullée, ei enää pitkäveteistä istumista.
Uusi luova fiilis rohkaisee osallistujia aktiivisuuteen kokouksissa, mutta sopii yhtälailla myös työpisteiden, aulojen ja vastaanottotilojen piristäjäksi. Boulléen on suunnitellut Anders Johnsson.

Deli, pysäyttävä pyöreys - mukavuutta silmälle ja keholle. Deli-tuoli antaa hyvän tuen istutaanpa pöydän ääressä syöden tai töitä tehdenTuoli on saanut myös Red Dot –muotoilupalkinnon. Delin on suunnitellut Thomas Pedersen.

Couture on moni-ilmeinen istuinsarja, jota voi pitää perinteisten 1950- ja 1960-lukujen istuinkalusteiden modernina versiona. Couture tavoittaa uuden tavan yhdistellä toimintoja olemalla kodinomainen kaluste, mutta samalla myös helpottaen työskentelyä – esimerkiksi pistorasiat saa käyttöön suoraan laskutasosta. Istuimen pehmeät muodot rauhoittavat tilaa ja sarjaan sisältyy myös huoneenjakaja ja pöytiä.

Embrace, turvallinen halaus - kotoisuutta taukoon ja neuvotteluun. Embrace on uudenlainen monipuolinen tuolisarja, joka sopii tämän päivän työelämään. Se virittää uusia ajatuksia ja ideoita, ruokkii luovuutta ja rauhoittaa tasapainoisella muotokielellään.Embrace tuolille on myönnetty IF Design ja Red Dot –palkinnot. Tuolin on suunnitellut Stefan Brodbeck (Brodbeck Design).

Hal ei ehkä näytä säädettävältä pöydältä – mutta on yksi parhaiden joukossa. Suunnittelija Carl Öjerstam on perustanut pöydän muotoilun ideaan, jossa jalkojen kantama alue säätyy suhteessa korkeuden kanssa. Pyörät kiinnittyvät jalkoihin, joka tarkoittaa, että kun pöytää nostetaan, kasvaa myös kuormitettu alue, mikä takaa paremman vakauden.

Petals - kukkasten inspiroima! Uusi nojatuoli Petals on saanut inspiraationsa kukkasista. Tuolin muoto ympäröi istujaa kuin kukan terälehdet ja rajaa hänet ympäristöstä. “Kuten kukkasen teriö ympäröi emiötä, luo Petals paikan, jossa tunnet turvan ja voit rentoutua.”

Stone Designsin muotoilijoita ovat espanjalaiset Cutu Mazuelos ja Eva Prego.

Lisäksi Kinnarpsin osastolla voi tutustua myös nykytoimiston uusiin ratkaisuihin kuten kävelymattoon, joka antaa mahdollisuuden sisustaa monitilaan kävelytyöpisteitä. Seisomapöytään yhdistetty kävelymatto tarjoaa valinnanvapautta ja uutta näkökulmaa työntekoon.

Tapahtumatiedot:

L3 Muotoilumakasiini, 9. - 13.9.

Paikka: Tyynenmerenkatu 6, Helsinki
Tapahtuma on jaettu ammattilaispäiviin sekä yleisöpäiviin.

Ke-to 10 - 19 (ammattilaisille), pe-la 10-19, su 10- 16

Osasto: b11

ID Helsinki, Kinnarpsin puheenvuoro tiistaina 8.9. klo 11:00 – 12:00
Paikka: Tapahtumakeskus Telakka, Helsinki
Osasto: ID_063

Lisätietoja:

Liselott Bergholm-Slotte,
markkinointipäällikkö, Kinnarps Oy, puh. 0207 561 200
Kuvat: Markkinointi puh. 0207 561 203, kinnarps@kinnarps.fi

Kinnarps Oy

Kinnarps Oy on suomalainen perheyhtiö, joka toimittaa sisustamisen kokonaisratkaisuja toimisto-, koulu-, ja hoivaympäristöihin. Koko toimitusketjun työtä määrittävät korkea laatu ja ympäristöystävällisyys – aina raaka-aineiden hankinnasta kalusteratkaisun toteuttamiseen saakka. Kinnarps Oy:n liikevaihto on noin 15 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää noin 50 henkilöä. Yhtiö on Perheyritysten liiton sekä Suomen Yrittäjien jäsen. Kinnarps-konserni on Euroopan suurin työympäristöjen kalustaja. Toiminta ulottuu 40 maahan ja konsernin palveluksessa on n. 2 400 työntekijää.

Helsinki Design Week

“Vuonna 2005 perustettu Helsinki Design Week on Pohjoismaiden suurin muotoilufestivaali. Vuosittain syyskuussa järjestettävällä monialaisella festivaalilla näyttäytyvät muotoilun eri osa-alueet, muun muassa muoti, arkkitehtuuri ja kaupunkikulttuuri. Tämän vuoden festivaalipäivämäärät ovat 3.-13.9.2015. Helsinki Design Weekiä tuottaa designpalvelutoimisto Luovi Productions Oy.”