Edita osti pohjoismaiden johtavan digimarkkinointiyhtiö Klikin

Edita-konsernin tavoitteena on auttaa asiakkaitaan viestimään paremmin ja tehokkaammin. Pohjoismaiden johtaviin digitaalisen markkinoinnin yhtiöihin lukeutuva Klikki laajentaa merkittävästi konsernin online-viestintäpalvelujen tarjontaa. Edita osti 86 prosenttia Klikin osakkeista.

Klikin hankinta vahvistaa Editan kokonaisvaltaista viestintäpalveluosaamista ja laajentaa konsernin viestintäpalvelujen tarjontaa hakukonemarkkinoinnissa (SEM) ja -optimoinnissa (SEO), display-mainonnassa, sosiaalista mediaa hyödyntävässä markkinoinnissa sekä verkkoanalytiikan palveluissa. Edita pystyy nyt palvelemaan yrityksiä ja organisaatioita tehokkaasti viestinnän keskeisillä osa-alueilla.

”Panostamme Edita-konsernin kehittämisessä viestinnän kasvualueisiin, joilla on lupaavat tulevaisuuden näkymät. Asiakkaidemme näkökulmasta Klikin osaaminen täydentää juuri oikealla tavalla konsernin palvelutarjontaa. Online-viestintä on nopeimmin kasvavia viestintäliiketoiminnan alueita ja Klikki on yksi nopeimmin kasvavista digitaalisen markkinoinnin yrityksistä Pohjoismaissa”, sanoo Edita Oyj:n toimitusjohtaja Timo Lepistö.

“Jatkamme innokkaina Klikin kehittämistä osana Editaa, Pohjoismaiden johtavaa viestintäkonsernia. Editan konserniyhtiönä meillä on mahdollisuus laajentaa palvelutarjontaamme ja tukea entistä paremmin asiakkaidemme menestystä digitaalisen markkinoinnin monimutkaisessa maailmassa”, sanoo Mattias Falkendal, Klikkicom Oy:n toimitusjohtaja ja yhtiön perustajaosakas.

Klikki toimii Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa. Runsaat 60 henkeä työllistävän yhtiön liikevaihto on 20 miljoonaa euroa. Klikin palvelut jakautuvat neljään alueeseen: Klikki Search – hakusanamainonta (SEM) ja -optimointi (SEO), Klikki Display – kehittyneet display-mainonnan osto- ja kohdentamispalvelut, Klikki Social – brändi- ja liiketoimintavetoiset palvelut hyödyntäen sosiaalisia medioita sekä Klikki Analytics – Internet-analytiikka, konversio-optimointi ja integroitu raportointi.

Vuosina 2010 ja 2011 Klikki arvioitiin yhdeksi nopeimmin kasvavista teknologiayhtiöistä EMEA:ssa (Eurooppa, Lähi-itä ja Afrikka) Deloitte Technology Fast 500 -ohjelmassa.

Lisätietoa:

Timo Lepistö, toimitusjohtaja, Edita Oyj, timo.lepisto@edita.fi, puh. 040 860 2355, www.edita.fi

Mattias Falkendal, toimitusjohtaja, Klikkicom Oy, mattias.falkendal@klikki.com, puh. +46 70 653 06 98, www.klikki.com

Viestinnän arjessa vastuullisesti

Edita on Pohjoismaiden johtava viestintäkonserni, jonka muodostavat emoyhtiö Edita Oyj sekä suomalaiset ja ruotsalaiset viestinnän eri alueilla toimivat tytäryhtiöt. Tavoitteemme on auttaa asiakkaitamme viestimään paremmin – vaikuttavammin, tehokkaammin ja vastuullisemmin. Edita-konsernin palveluksessa työskentelee noin 800 viestinnän ammattilaista Suomessa, Ruotsissa, Ukrainassa ja Intiassa.

Avainsanat: