Monipuolisia työpäiviä ja hyvä tiimi tukena – mitä kuuluu Kovasen kuljettajan työhön?

Kovaselle rekrytoitavilla taksin- ja bussinkuljettajilla on monenlaista taustaa: osa heistä etsii uusia haasteita, osa tekee kahta työtä ja osa tekee kuljettajan töitä esimerkiksi opiskelujen ohella.

Kuusi kuukautta sitten taksinkuljettajana aloittanut Tarmo Lindberg on nauttinut työstään Kovasella.

”Asuin vielä viime keväänä Turussa, ja halusin löytää uusia haasteita Helsingistä. Tyttöystäväni opiskelee Helsingissä ja välimatka alkoi kyllästyttää. Kovanen alkoi kiinnostaa, sillä olen aikaisemmin tehnyt asiakaspalvelutöitä sekä pidän ajamisesta. Päätin hakea Kovaselle, ja aika nopeasti he ottivat yhteyttä, koska ehdin mennä kurssille ja aloittaa”, kertoo Lindberg.

Tarmon koulutus Kovasella alkoi heti kesäkuun alussa, kun hänen työt Turussa loppuivat.

”Koulutus meni todella sujuvasti. Kun pääsin kokeista läpi, soitin, että nyt olisin valmis tulemaan. Ulkopaikkakuntalainenkin oppii nopeasti Helsingin kadut. Mielestäni se on vain motivaatiokysymys. Omalla aktiivisuudella ja innokkuudella selviää”, sanoo Lindberg.

Lindberg kehuu Kovasen työilmapiiriä.

”Mehän olemme paljon yksin työpäivien aikana, ellei asiakkaita lasketa mukaan. Muut Kovasen työntekijät ovat sosiaalisia ja rentoja, kun näemme vuorojen ulkopuolella. Uudet työntekijät otetaan myös hyvin vastaan. Arvostan, että sain paljon neuvoja jo heti alusta alkaen”, lisää Lindberg.

Vaihtelevat päivät pitävät virkeänä

Lindberg sanoo työn tarjoavan monipuolisia päiviä ja asiakkaat vaihtelevat laidasta laitaan. Parhaiten on jäänyt mieleen asiakas, joka tuli kyytiin viime kesänä. Lindberg kertoo asiakkaan halunneen kiertää ympäri kaupunkia. Mittari kävikin yhteensä kuusi tuntia ja he pysähtyivät hakemaan ravintolasta ruokaakin välillä.

”Tämä on sellainen ammatti, jossa tulee paljon persoonallisia ihmisiä vastaan. Asiakkaat vaihtelevat riippuen vuorokauden ajasta ja paikasta sekä siitä mitä kautta kyyti tulee”, kertoo Lindberg.

Aika Kovasella on mennyt Lindbergin mukaan nopeasti ja hän kertoo päivittäin oppivansa uutta. Hänen mukaan hyvä kuljettaja tarvitsee monia eri taitoja. Ennen kaikkea hänellä pitää olla pelisilmää.

”Pitää osata mukautua tilanteen mukaan. On ihmisiä, jotka haluavat puhua, osa taas haluaa olla hiljaa. Työ pitää virkeänä, sillä koko ajan tulee uutta vastaan. Ihmisten kohtaaminen on aina mukavaa. Taidollisesti hyvä kuljettaja on liikenteessä kärsivällinen. Ennakointi ja muiden tielläliikkujien huomiointi ovat tärkeitä. Tavoitteena on pehmeä tasainen kyyti alusta loppuun”, sanoo Lindberg.

Alkuvuoden rekrysesonkimme on nyt käynnissä ja haemme uusia kuljettajia! Lue lisää Kovasella työskentelystä osoitteessa www.kovanen.com/rekry, jossa voit myös jättää avoimen työhakemuksen.

Lisätiedot:
Sara Terho, markkinointi- ja viestintäpäällikkö

sara.terho@kovanen.com
puh. 0400 430 900

Kovanen Yhtiöt Oy on vuonna 1978 perustettu kuljetusalan perheyritysryhmä, jonka omistaa Heikki Kovanen perheineen. Konsernin liiketoiminta jakautuu henkilökuljetuksiin ja tavaraliikenteeseen. Konsernin liikevaihto oli  n. 33 miljoonaa euroa vuonna 2015 ja yrityksen palveluksessa työskentelee n. 600 työntekijää. Henkilökuljetustoiminnassa Kovanen on Suomen suurin täyden palvelun henkilökuljetusyritys. Kovasen taksi- ja tilausajopalveluihin keskittynyt henkilökuljetustoiminta on keskittynyt pääkaupunkiseudulle ja Etelä-Suomen alueelle. Kovanen Logistics on pakaste-, kylmä- ja kuivatuotteiden jakeluun ja terminaalilogistiikkaan erikoistunut yritys. Asiakkaita palvellaan pitkittäisväliseinäisillä kaksilämpötila-autoilla, jolloin vastaanottaja saa samalla kerralla pakasteiden lisäksi kylmä- ja kuivaelintarvikkeet. Modernit varasto- ja terminaalikäyttöön hyväksytyt terminaalit sijaitsevat Helsingin seudulla Vantaalla, Tampereella ja Turussa. Kovanen Yhtiöt Oy on ISO 14001 -ympäristösertifikaatin sekä Suomalainen perheyritys ja Mercedes-Benz FleetPartner -merkkien haltija.

Lainaukset

Ulkopaikkakuntalainenkin oppii nopeasti Helsingin kadut. Mielestäni se on vain motivaatiokysymys. Omalla aktiivisuudella ja innokkuudella selviää.
Kovasen kuljettaja Tarmo Lindberg