Yrityskauppa vahvistaa Kovanen Logisticsin kuljetusverkostoa Etelä- ja Varsinais-Suomessa

Logistiikkakonserni Kovanen Logistics on ostanut Varsinais-Suomen alueella toimivan Kuljetusliike J. Sirviö  Oy:n elintarvikekuljetusliiketoiminnan 9.10.2015. Liiketoimintakaupan myötä perheyritys Kovanen lujittaa  strategiaansa rakentaa Etelä-Suomen alueelle kattava elintarvikekuljetusverkosto kaksilämpötila-autoilla.

Kovanen Logistics toimii laaja-alaisesti Etelä- ja Lounais-Suomen alueella. Yrityksellä on omat kylmä- ja  pakkasterminaalit Vantaalla, Liedossa ja Tampereella. Kovanen Logisticsin koko kylmäkaluston määrä on noin  100 autoa. Yrityksen liikevaihto oli 15,3 miljoonaa euroa vuonna 2014. Yrityskaupan mukana Kovanen  Logisticsin kalusto ja henkilöstömäärä kasvavat, kun yritykselle siirtyy kymmenen kuorma-autoa, kuusi  perävaunua sekä liiketoimintaan kuuluva henkilökunta vanhoina työntekijöinä (12 henkilöä). Siirtyvän  toiminnan liikevaihto on noin 1,3 miljoonaa euroa.

Kovanen Logistics kuuluu henkilökuljetus- ja logistiikkapalveluita tarjoavaan Kovanen Yhtiöt Oy -konserniin.  Kovanen Yhtiöiden toimitusjohtaja Heikki Kovanen näkee investoinnit tulevaisuuteen ja kasvuun erittäin  tärkeinä, myös haastavampina talousaikoina. Konsernissa on käynnissä sukupolvenvaihdos, mikä osaltaan  painottaa tulevaisuuteen panostamisen tärkeyttä. Heikin tyttäret myyntijohtaja Eeva Kovanen ja  markkinointijohtaja Hanna Kovanen ovat jo nyt konsernin osaomistajia ja mukana sekä operatiivisessa että  hallitustoiminnassa. Konsernin investoinnit ulottuvat kaluston lisäksi kasvustrategiaa tukeviin rekrytointeihin  ja mittaviin sähköisten järjestelmien kehitykseen.

" Edelläkävijyys alalla kuin alalla vaatii jatkuvaa panostusta liiketoiminnan kehittämiseen, niin myös  Kovasella. Kehityksen tulee ulottua koko organisaation läpi rekrytoinneista kalustoon ja järjestelmiin niin, että  sen tuloksena pystymme palvelemaan asiakkaitamme ja omaa henkilöstöämme entistä paremmin ”, Heikki  Kovanen painottaa.

Lisätiedot:
Heikki Kovanen, toimitusjohtaja

heikki.kovanen@kovanen.com
puh. 0400 400 700

Kovanen Yhtiöt Oy on vuonna 1978 perustettu kuljetusalan perheyritysryhmä, jonka omistaa Heikki Kovanen perheineen. Konsernin liiketoiminta jakautuu henkilökuljetuksiin ja tavaraliikenteeseen. Konsernin liikevaihto oli 32,88 miljoonaa euroa vuonna 2014 ja yrityksen palveluksessa työskentelee n. 600 työntekijää. H enkilökuljetustoiminnassa Kovanen on Suomen suurin täyden palvelun henkilökuljetusyritys. Kovasen taksi- ja tilausajopalveluihin keskittynyt henkilökuljetustoiminta on keskittynyt pääkaupunkiseudulle ja Etelä-Suomen alueelle.  Kovanen Logistics on pakaste-, kylmä- ja kuivatuotteiden jakeluun ja terminaalilogistiikkaan erikoistunut yritys. Asiakkaita palvellaan pitkittäisväliseinäisillä kaksilämpötila-autoilla, jolloin vastaanottaja saa samalla kerralla pakasteiden lisäksi kylmä- ja kuivaelintarvikkeet. Modernit varasto- ja terminaalikäyttöön hyväksytyt terminaalit sijaitsevat Helsingin seudulla Vantaalla, Tampereella ja Turussa. Kovanen Yhtiöt Oy on ISO 14001 -ympäristösertifikaatin sekä Suomalainen perheyritys ja Mercedes-Benz FleetPartner -merkkien haltija.

Lainaukset

Edelläkävijyys alalla kuin alalla vaatii jatkuvaa panostusta liiketoiminnan kehittämiseen, niin myös Kovasella. Kehityksen tulee ulottua koko organisaation läpi rekrytoinneista kalustoon ja järjestelmiin niin, että sen tuloksena pystymme palvelemaan asiakkaitamme ja omaa henkilöstöämme entistä paremmin.
Heikki Kovanen, toimitusjohtaja