The Killers, Kesha, Liam Payne ja Demi Lovato MTV EMA -gaalan esiintyjäkaartiin

MTV Europe Music Awards 2017 järjestetään Lontoon Wembley Areenalla 12. marraskuuta. Lavalla nähdään jälleen joukko musiikkimaailman ykkösnimiä, mukaan lukien ylistetty rock-kokoonpano The Killers ja Grammy-ehdokas Demi Lovato. Suomen Best Local Act -ehdokkaina gaalassa ovat Alma, Haloo Helsinki, Mikael Gabriel, Evelina ja Robin.

MTV on julkistanut marraskuun EMA-gaalan esiintyjäkattaukseen joukon supertähtiä. Estradille nousevat suuren läpimurron tehnyt Liam Payne , poplaulajatar Kesha , maailmanlaajuiseen menestykseen yltänyt Camila Cabello , laulaja-lauluntekijä Shawn Mendes , listojen kärjessä keikkuva Stormzy, The Killers sekä Demi Lovato . Muita MTV EMA -gaalassa kuultavia artisteja ovat platinaa myynyt hip hopin tyyli-ikoni Travis Scott , yhden vuoden suurimmista albumeista julkaissut hip hop -ilmiö French Montana sekä elektronisen popin ihme Clean Bandit . Lisää esiintyjiä julkistetaan tapahtumaviikolla.

Illan emäntänä toimii brittiläinen, Kosovossa syntynyt laulaja, säveltäjä ja näyttelijä Rita Ora , joka myös esiintyy gaalassa.

Palkintoja jakavat niin ikään alan suuret vaikuttajat James Bay , will.i.am , David Guetta , Natalie Dormer , Madison Beer ja Sabrina Carpenter .

Suomen Best Local Act -ehdokkaat ovat ensimmäistä kertaa ehdolla olevat Alma , Haloo Helsinki ja Mikael Gabriel , jo kerran aikaisemmin pystiä tavoitellut Evelina sekä vuoden 2012 voittaja Robin . Voittajan valitsevat kuuntelijat ja äänestys on parhaillaan auki. Suosikkejaan voi käydä äänestämässä osoitteessa  http://www.mtvema.com/en-fi/vote.

MTV Europe Music Awards 2017 -gaala näytetään suorana lähetyksenä MTV:llä sunnuntaina 12. marraskuuta.

Lisätietoja : Karolina Moberg, Nordic PR Manager, Viacom International Media Networks Northern Europe, +46 73 83 73 424, karolina.moberg@vimn.com

MTV
MTV on maailmanlaajuinen mediabrändi, joka on saanut inspiraationsa musiikin luovasta hengestä sekä nuorten vapaudesta ja intohimosta. Lisätietoja verkkosivuilta:  http://www.mtvpress.com  . MTV on osa Viacom Inc. -yhtiötä. (NASDAQ: VIAB, VIA).