Kuka vahvistaa toimintaansa Suomessa uudella, kokeneella myyjällä

Kuka Nordic AB panostaa nyt voimakkaasti pohjoismaisiin markkinoihin, ja asettaa liiketoiminnalle uusia, kovia tavoitteita. Tavoitteiden saavuttamiseksi pohjoismaista myyntiorganisaatiota on vahvistettu. Kuka Finland Oy:n uudeksi myyjäksi on palkattu Kimmo Kymäläinen. Hän on Yaskawa Finland Oy:ltä hankitun vahvan alan kokemuksensa ansiosta tärkeä osa Kukan laajentumista Suomessa.

Kukan korkealaatuiset tuotteet ja mahdollisuus jatkaa kehittymistä robotiikan alalla olivat ratkaisevia tekijöitä, kun Kymäläinen etsi uusia haasteita työhönsä. Maaliskuun ensimmäisenä päivänä hän aloitti työt Kuka Nordicin suomalaisessa myyntikonttorissa.

Kova tavoite

– Tehtäväni on yhtä yksinkertainen kuin haastavakin, toteaa Kymäläinen. Tarkoituksena on myydä enemmän Kuka-robotteja Suomessa.

Kymäläinen pitää tehtävää inspiroivana, ja arvelee, että Kukan mahdollisuudet Suomen markkinoilla ovat erittäin hyvät. Avain menestykseen on siinä, että solmitaan lisää suhteita kumppaneihin, integraattoreihin ja koneenrakentajiin.

– Vahvuutemme on mukautumiskykyisissä tuotteissa ja siinä, että pystymme tarjoamaan uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Kukan asiantuntemus ja organisaatio ovat myös vahvoja myyntiargumentteja, Kymäläinen sanoo.

Laaja markkinoiden tuntemus

Kymäläinen tuo uuteen työhönsä vankan alan kokemuksen, Suomen markkinoiden tuntemuksen ja laajan kontaktiverkoston. Nämä ovat tulosta kahdeksasta vuodesta, jotka hän työskenteli Yaskawalla Motoman-robotteihin pohjautuvien valmiiden automaatioratkaisujen myyjänä.

– Tiedän, miten robotteja nykyisin käytetään, ja mihin suuntaan niiden kehitys kulkee. Robotit ovat tavallisia massatuotannossa, mutta robottiratkaisuille on olemassa suuri potentiaali myös pienempien sarjojen tuotannossa, Kymäläinen sanoo.

Kuka Nordic on panostanut pohjoismaisiin markkinoihin muun muassa tekemällä useita strategisia rekrytointeja viime aikoina. Jonas Glimdén on aloittanut Kuka Nordic AB:n uutena toimitusjohtajana, Joacim Lorentsson on palkattu Pohjoismaiden myyntipäälliköksi ja toimintaa on vahvistettu uudella myyjällä myös Tanskassa.

Lisätietoja:
KUKA Nordic AB
Carola Andersson, Markkinointi
Puhelin 46 (0)31 726 62 68
carola.andersson@kuka.se

KUKA Roboter GmbH, Augsburg on osa KUKA AG:ta ja luetaan maailman johtaviin teollisuusrobottien toimittajiin. Yrityksen ydinosaamisalueisiin kuuluvat teollisuusrobottien, ohjausjärjestelmien ja ohjelmistojen kehitys, tuotanto ja myynti. Yritys on markkinajohtaja Saksassa ja Euroopassa ja on maailmanlaajuisesti sijalla 3.  KUKA Robot Group työllistää n. 3400 työntekijää eri puolilla maailmaa. Liikevaihto vuonna 2013 oli 754,1 miljoonaa euroa. 28 tytäryhtiötä ovat läsnä tärkeillä markkina-alueilla Euroopassa, Amerikassa ja Aasiassa. KUKA Nordic AB on KUKA Roboter GmbH:n tytäryhtiö. Pääkonttori sijaitsee Göteborgissa Ruotsissa.

Avainsanat: