Oikean tulostimen valitseminen voi puolittaa tulostuskustannukset ja vähentää ympäristökuormitusta tuntuvasti

Maailman johtava riippumaton analyyttisia tietoja ja palveluja toimittava yritys Buyers Laboratory LLC (BLI) on testannut neljä johtavien valmistajien mustavalkotulostinta. Testi osoittaa suuria eroja kokonaiskäyttökustannusten sekä kulutustarvikkeiden tuottaman jätemäärän välillä. 500 000 tulosteesta aiheutuvan jätteen paino eroaa jopa 80 % parhaan ja toiseksi parhaan tulostimen välillä.

Buyers Laboratory LLC toteutti testin KYOCERA Document Solutions Europe BV:n toimeksiannosta. KYOCERA FS-4300DN -tulostinta verrattiin siinä Hewlett Packardin, Lexmarkin ja Samsungin vastaaviin tulostimiin. Testissä vertailtiin ennen kaikkea tulostinten luotettavuutta, kulutustarvikkeiden tuottamaa jätemäärää ja kokonaiskäyttökustannuksia.

Lähes puolet pienemmät kokonaiskustannukset
BLI:n testi osoittaa, että KYOCERA:n tulostimen kokonaiskäyttökustannukset ovat 500 000 arkin tulostuksen jälkeen noin 3100 euroa. Lähimmän kilpailijan tulostimen kokonaiskäyttökustannukset ovat 5800 euroa ja kalleimman 7300 euroa.

–   Tämä vahvistaa sen, mitä me lehdistötiedotteissamme lupaamme, KYOCERA Document Solutionsin Nordicin markkinointipäällikkö Bo Gustavsson sanoo. Yrityksellämme on monen vuoden kokemus keraamisista materiaaleista, ja pystymme siten valmistamaan ympäristöä mahdollisimman vähän kuormittavia, erittäin luotettavia tuotteita, joiden kokonaiskäyttökustannukset ovat alhaiset.

Suuria eroja jätteen määrässä
Testin mukaan KYOCERAn tulostin tuotti 5,3 kiloa jätettä, mikä on 77,3 % vähemmän kuin toiselle sijalle selviytynyt tulostin (23,2 kiloa) ja 85,4 % vähemmän kuin eniten jätettä tuottanut kilpaileva tulostin (36,1 kiloa).

–   Tiesimme jo entuudestaan, että tuotteidemme ympäristökuormitus on pieni, mutta yllätyimme eri tulostinten välisistä suurista eroista, Bo Gustavsson sanoo.

Laadukasta tulostusta
Tulostimilla tulostettiin testijakson aikana puoli miljoonaa sivua, joista puolet yksipuolisina ja puolet kaksipuolisina. 500 000 tulostetta vastaa tämäntyyppisen tulostimen normaalikäyttöä kolmen vuoden aikana.

Kaikki testatut tulostimet osoittautuivat hyvälaatuisiksi eikä arkinsyöttöongelmia esiintynyt juuri lainkaan. 500 000 tulostuskerran aikana yksi tulostimista pysähtyi vain kerran ja huonoimmin suoriutunut tulostin seitsemän kertaa. KYOCERA FS-4300DN pysähtyi testin aikana kaksi kertaa.

Linkki BLI:n mustavalkotulostintestin tuloksiin:

1, Lehdistötiedotteessa esiintyvät numerotiedot kaavioina

2, Lue koko BLI:n testi tästä

Jos haluat lisätietoja, ota yhteys:
Jarmo Torkamo

KYOCERA Document Solutions Finland Oy
Osoite: Atomitie 5 C

S-posti: jarmo.torkamo@dfi.kyocera.com
www.kyoceradocumentsolutions.fi

PR-toimiston yhteyshenkilö
Magnus Deutgen

Puh. +46 70 733 46 02
S-posti: magnus.deutgen@informedia.se

KYOCERA Document Solutions
KYOCERA Document Solutions on maailman johtavia toimistojen asiakirjahallintaan keskittyviä yrityksiä. KYOCERA Document Solutions on KYOCERA Corporationin kokonaan omistama tytäryhtiö.

KYOCERA Document Solutions Nordic AB:n (ennen KYOCERA Mita Nordic AB) pääkonttori sijaitsee Tukholman Kistassa. Yrityksen valikoimaan kuuluvat tulostimet, digitaaliset kopiokoneet ja monitoimilaitteet tarjoavat edistyksellisiä ja ympäristömyönteisiä ratkaisuja kaikenkokoisten toimistojen asiakirjahallintaan.

KYOCERA Corporation on huipputeknisten keraamisten ja elektronisten komponenttien, aurinkokennojen ja elektronisten toimistolaitteiden johtava valmistaja. KYOCERA Corporationin pääkonttori sijaitsee Japanin Kyotossa, ja yrityksellä on eri puolilla maailmaa yhteensä 71 645 työntekijää yli 30 maassa.

KYOCERAn tekniikka
KYOCERAn laitteiden komponentit ovat erittäin pitkäikäisiä, mikä paran­taa laitteiden käyttövarmuutta, alentaa käyttökustannuksia, vähentää päästöjen ympä­ristövaikutuksia ja pidentää huoltovälejä. Useimmat tuotteista ovat Joutsenmerkittyjä.

Avainsanat:

Pikafaktat

Maailman johtava riippumaton analyyttisia tietoja ja palveluja toimittava yritys Buyers Laboratory LLC (BLI) on testannut neljä johtavien valmistajien mustavalkotulostinta. Testi osoittaa suuria eroja kokonaiskäyttökustannusten sekä kulutustarvikkeiden tuottaman jätemäärän välillä. 500 000 tulosteesta aiheutuvan jätteen paino eroaa jopa 80 % parhaan ja toiseksi parhaan tulostimen välillä.