Julianne Moore, uusi L'Oréal Paris -kauneuslähettiläs

Julianne Moore on yksi filmitaivaan kiistattomista kiintotähdistä. Hän on upea modernin naisen ilmentymä: luonnollinen, itsenäinen ja asialleen omistautuva. Iätön kauneus ja peräänantamaton, rehti luonne ovat tehneet Juliannesta innostavan esikuvan. L'Oréal Paris'lla on ilo toivottaa Julianne tervetulleeksi brandin kansainvälisten kauneuslähettiläiden joukkoon.

”On suuri kunnia, että saan ilmaista omalla tavallani sitä vahvan itsetunnon sanomaa, mikä liittyy lauseeseen 'Koska olet sen arvoinen'. Jokainen nainen, ikään tai alkuperään katsomatta, ansaitsee itselleen aikaa ja huolenpitoa. Erityisen ylpeä olen siitä, että edustan Cellular Renaissance -tuotelinjaa. Onhan se tarkoitettu kaltaisilleni 50+-ikäisille naisille, jotka haluavat hoitaa ihoaan turvautumatta kauneuskirurgiaan”, Julianne Moore sanoo.

Julianne Moorella on takanaan yli 70 roolia. Joukkoon mahtuu suosittuja tv-sarjoja, pienen budjetin indie-elokuvia ja megabudjeteilla toteutettuja suurtuotantoja. Roolien moninaisuus kuvastaa hyvin tähden muuntautumiskykyä: hänet on nähty niin femme fatalena kuin murheen murtamana äitinä.

Oscar-ehdokkuuksia Juliannelle on kertynyt neljä: parhaasta naispääosasta elokuvissa Jutun loppu ja Kaukana taivaasta sekä naissivuosasta elokuvissa Tunnit ja Boogie Nights. Golden Globe -ehdokkuuksia on yhdeksän. Tuoreimman tunnustuksen, parhaan naisnäyttelijän Emmy-palkinnon, Julianne vastaanotti roolisuorituksestaan Sarah Palinina HBO:n TV-elokuvassa Game Change.

Vuonna 2013 ensi-iltansa saa neljä Juliannen tähdittämää elokuvaa. Stephen Kingin romaaniin pohjautuvassa elokuvassa Carrie Julianne on Margaret White. Don Jon's Addiction -elokuvassa hän näyttelee yhdessä Scarlett Johanssonin kanssa. The Seventh Son -elokuvassa vastanäyttelijänä on Jeff Bridges. Elokuvassa Non-Stop Juliannen rinnalla nähdään Liam Neeson.

Julianne Moore on työskennellyt alan nimekkäimpien ohjaajien kanssa. Ansiolistalta löytyvät mm. Robert Altmanin Short Cuts – Oikopolkuja; Louis Mallen 42. kadun Vanja-eno; James Ivoryn Vuodet Picasson kanssa; Steven Spielbergin Kadonnut maailma: Jurassic Park; Coenin veljesten kulttileffa The Big Lebowski; Paul Thomas Andersonin Magnolia sekä Lasse Hallströmin Laivauutisia.

Merkittäviä ovat olleet myös vastanäyttelijät: Harrison Ford elokuvassa Takaa-ajettu; Hugh Grant elokuvassa Yhdeksän kuukautta; Ralph Fiennes elokuvassa Jutun loppu; Anthony Hopkins Ridley Scottin elokuvassa Hannibal; Meryl Streep ja Nicole Kidman elokuvassa Tunnit; Pierce Brosnan elokuvassa Vetovoiman lait ja Annette Bening elokuvassa The Kids Are All Right.

Vaikuttavan elokuvauran ohella Julianne Moore on myös ehtinyt kirjailijaksi: hän on vastikään julkaissut kolmannen Freckleface Strawberry -kirjansa. Sarja kertoo pisamaisesta punatukkaisesta pikkutytöstä, jota muut lapset kiusaavat tämän ulkonäön vuoksi, mutta joka ei anna periksi kiusaajilleen.

Joulukuussa 1960 syntynyt Julianne Moore asuu New Yorkissa ja hänellä on kaksi lasta.

Julianne liittyy L'Oréal Paris -kauneuslähettiläiden joukkoon, johon kuuluvat mm. Beyoncé Knowles, Lea Michele, Jennifer Lopez, Jane Fonda, Freida Pinto, Eva Longoria, Hugh Laurie ja Milla Jovovich.

Jenny Pimenoff, L'Oréal Finland Oy, puh. 09–452 63 308/ 040–593 5939, e-mail: jpimenoff@fi.loreal.com