Vahinko-Tapiolalle erinomainen luokitus

​Amerikkalainen A.M. Best Co, joka on vanhin ja arvostetuin vakuutusyhtiöiden arviointiin erikoistunut luokituslaitos on antanut Vahinko-Tapiolalle luokitusarvosanan A (Excellent). A.M. Best on antanut Tapiolalle luokitusarvosanan neljä kertaa ja se on pysynyt vuosien 2006-2010 aikana muuttumattomana.

A.M. Bestin lehdistötiedotteen mukaan Vahinko-Tapiolan saamaan erinomaiseen luokitukseen vaikutti erityisesti yhtiön korkea vakavaraisuus ja vahva riskien kantokyky. Luokituslaitoksen mukaan Vahinko-Tapiola on saanut korjattua finanssikriisin vaikutukset sijoitustoimintaan. Yhtiö on pystynyt kasvattamaan liiketoiminnan tulosta toimintaa laajentamalla ja kannattavuutta parantamalla.

Luokitusarvosanaa tarvitaan liiketoiminnassa sekä vakuutus- että pankkitoiminnassa asiakkaan tai yhteistyökumppanin sellaista edellyttäessä. Yrityskuvan ja maineen kannalta hyvä luokitusarvosana lisää luotettavuutta ja arvostusta.

A.M. Bestin luokitusarvosanaa A (Excellent) vastaa esimerkiksi Standard & Poor’sin AA (Very Strong) ja Moody‘sin Aa (Excellent). Lähde: Swiss Re, Sigma No.4/ 2003

Lisätiedot:

Miettinen Markku
ryhmäcontroller
puh. (09) 453 3092
Sähköpostiosoite on muotoa etunimi.sukunimi@tapiola.fi .

A.M. Bestin lehdistötiedote

Yrityksestä

LähiTapiola-ryhmä tarjoaa vakuutus-, pankki-, säästö- ja sijoittajapalveluja. LähiTapiola on vakuutuksenottajien omistama keskinäinen yhtiöryhmä, johon kuuluvat valtakunnalliset yhtiöt LähiTapiola Vahinkovakuutus, LähiTapiola Henkiyhtiö, Tapiola Pankki, Tapiola Varainhoito ja LähiTapiola Kiinteistövarainhoito. Ryhmän työeläkeyhtiökumppanina toimii LähiTapiola Eläkeyhtiö. Valtakunnallisten yhtiöiden lisäksi LähiTapiola-ryhmään kuuluu 20 alueyhtiötä.