L&T avaa ensimmäisen kierrätyslaitoksensa Venäjällä

Lassila & Tikanoja (L&T) kehittää jätteiden hyödyntämistä Venäjällä. Yhtiö ottaa käyttöön Moskovan ympäristössä Dubnan kaupungissa valmistuneen kierrätyslaitoksensa. Tavoitteena on vähitellen alentaa alueella kaatopaikalle päätyvän jätteen määrää ohjaamalla jätemateriaaleja teollisuuden raaka-aineeksi.

- Kaupungit Venäjällä haluavat aidosti kehittää ympäristönhuoltoaan. Kierrätyslaitoksen valmistuminen on tärkeä lenkki ketjussa kohti EU-tasoisen jätehuollon rakentamista Dubnan alueella. Kierrätyslaitos luo hyvän pohjan opetella lajittelua ja kierrätystä yhdessä asukkaiden ja yritysten kanssa, toteaa liiketoimintajohtaja Pertti Tammivuori L&T:ltä.

Dubnaan rakennettu kierrätyslaitos pystyy käsittelemään kaupassa, teollisuudessa ja asumisessa syntyvää jätemateriaalia. Laitoksen kapasiteetti on 30 000 tonnia vuodessa.

L&T hoitaa noin 300 000 asukkaan jätehuoltoa Moskovan ympäristössä.

Lisätiedot:
liiketoimintajohtaja Pertti Tammivuori, L&T, p. 0500 705 772

Lassila & Tikanoja on erikoistunut ympäristönhuoltoon sekä kiinteistöjen ja laitosten tukipalveluihin. Yhtiö on merkittävä puupohjaisten biopolttoaineiden, kierrätyspolttoaineiden ja uusioraaka-aineiden toimittaja. L&T toimii Suomessa, Ruotsissa, Latviassa ja Venäjällä. L&T:n liikevaihto vuonna 2009 oli 582 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää 8700 henkilöä. L&T on listattu NASDAQ OMX Helsingissä. www.lassila-tikanoja.com

L&T:n mediayhteydet:
viestintäpäällikkö Mikko Saariaho, p. 0400 538 352