Lassila & Tikanoja käynnistää yt-neuvottelut osana toimintansa sopeuttamista

Lassila & Tikanoja (L&T) sopeuttaa toimintaansa vastaamaan muuttunutta markkinatilannetta. Sopeuttamisessa painopiste tulee olemaan kiinteiden kulujen karsimisessa. Tuottavuutta pyritään parantamaan useilla eri keinoilla. Osana sopeuttamistoimia yhtiö aloittaa yt-neuvottelut.

Tämänhetkisen arvion mukaan henkilöstövaikutukset voivat koskettaa noin 70 henkilöä. Myös ulkomaisissa yksiköissä on käynnissä sopeuttamistoimenpiteitä.

”L&T toimii pääosin varsin vähäsyklisillä markkinoilla. Yleinen taloudellinen tilanne on kuitenkin muuttunut viime viikkoina poikkeuksellisen nopeasti ja tämä heijastuu asiakkaidemme kautta myös meihin. Emme todennäköisesti voi välttyä irtisanomisilta, mutta pyrimme ensisijaisesti löytämään yhteistyössä henkilöstön edustajien kanssa muita vaihtoehtoja. Tämä voi merkitä esimerkiksi työtehtävien uudelleenjärjestelyitä, lomautuksia tai työsuhteiden osa-aikaistamista”, toteaa toimitusjohtaja Jari Sarjo.

Yt-neuvotteluiden arvioidaan päättyvän aikaisintaan 9. helmikuuta.

Lisätiedot:
toimitusjohtaja Jari Sarjo, L&T, p. 010 636 2810