Tohtori Pentti Arajärvi valittiin Lastensuojelun Keskusliiton puheenjohtajaksi

Lastensuojelun Keskusliiton liittokokous valitsi tiistaina liiton uudeksi puheenjohtajaksi Tohtori Pentti Arajärven. Hän ottaa luottamustoimensa vastaan 1.1.2006. Keskusliiton nykyinen puheenjohtaja valtiotieteen lisensiaatti Maria Kaisa Aula aloitti syyskuussa työnsä Suomen ensimmäisenä lapsiasiavaltuutettuna. Oikeustieteen tohtori Pentti Arajärvi työskentelee tällä hetkellä sosiaalioikeuden professorina Joensuun yliopistossa. Luottamustoimia hänellä on myös muissa sosiaali- ja terveysalan organisaatioissa. Lastensuojelun Keskusliitto on vuonna 1937 perustettu kattojärjestö, jonka jäseniä ovat lastensuojelu- ja lapsijärjestöt sekä kunnat. (Lisätiedot: Lastensuojelun Keskusliitto, viestintäpäällikkö Annamaija Puonti, puh: 09-3296 0214, 040-580 2545.)

Yrityksestä

Lastensuojelun Keskusliitto toimii yhteiskuntapoliittisena vaikuttajana lapsia koskevassa päätöksenteossa. Lastensuojelun Keskusliitto luotaa yhteiskuntaa lapsen ja lastensuojelun näkökulmasta ja on lastensuojelun vastuullinen kehittäjä.