Lehto Group Oyj: Lehto ja Northern Horizon allekirjoittivat puitesopimuksen hyvinvointitilojen rakentamisesta ja myymisestä

Lehto Group Oyj Pörssitiedote 16.12.2016 klo 15.30

Lehto Group Oyj:n tytäryhtiö Rakennusliike Lehto Oy ("Lehto") ja Northern Horizonin ("NHC") hallinnoima hoivakiinteistörahasto ovat tänään allekirjoittaneet puitesopimuksen hyvinvointitilojen rakentamisesta ja myymisestä.   Puitesopimuksen kokonaisarvo on noin 57 miljoonaa euroa ja se koskee kaikkiaan 16 hyvinvointitilakohdetta eri puolilla Suomea. Tämän lisäksi sopimus sisältää option lisäkohteiden rakentamisesta. NHC hankkii kiinteistöt hallinnoimaansa Nordic Aged Care -rahastoon.

Hyvinvointitilojen rakentaminen ja myyminen rahastolle on Lehdon tavanomaista liiketoimintaa, mutta nyt solmitun puitesopimuksen mukaan kohteita rakennetaan ja myydään yhdelle rahastolle kerralla isompi määrä. Lehto rakentaa kohteet valmiiksi sekä myy kohteet rahastolle niiden valmistuttua ja muiden sovittujen edellytysten täytyttyä.

Osa kohteista on jo rakenteilla. Pääosin kohteet valmistuvat vuoden 2017 aikana, mutta osa niistä valmistuu vuoden 2018 ensimmäisen neljänneksen aikana. Kohteiden rakentamisaikainen rahoitus hoidetaan Lehdon toimesta sekä omalla että vieraalla pääomalla.

Sopimukseen liittyvät kiinteistöt rakennetaan vanhushoivan, päivähoidon ja sekä muiden erityisryhmien käyttöön. Kohteiden käyttäjiksi tulee sekä kuntasektorin että alan valtakunnallisten palveluntuottajien toimijoita.

Sopimuksella ei ole vaikutusta Lehdon vuotta 2016 koskevaan taloudelliseen näkymään.

Veli-Pekka Paloranta, talousjohtaja, puh. 0400 944 074, veli-pekka.paloranta@lehto.fi

Lehto on Suomen nopeimmin kehittyvä rakennus- ja kiinteistöalan konserni. Toimimme neljällä palvelualueella: Asunnot, Toimitilat, Hyvinvointitilat ja Korjausrakentaminen. Olemme rakennusalan innovatiivinen uudistaja ja edelläkävijä. Talousohjattu toimintamallimme tehostaa rakentamisen tuottavuutta, varmistaa rakentamisen laadun sekä tuottaa asiakkaille merkittäviä aika- ja kustannushyötyjä. Työllistämme yhteensä noin 1 300 henkilöä (Q1 2018) ja vuoden 2017 liikevaihtomme oli 598 miljoonaa euroa.