Lehto Group Oyj: Lehto laajentaa toimintaansa Ruotsissa

14.8.2017 klo 13.15

Lehto laajentaa toimintaansa Ruotsissa

Lehto Group Oyj on 14.8.2017 allekirjoittanut sopimuksen, jonka mukaan se perustaa uuden tytäryhtiön Ruotsiin. Yhtiön toiminimeksi tulee Lehto Sverige AB. Lehto Group Oyj tulee omistamaan 88 % ja neljä ruotsalaista vähemmistöosakasta yhteensä 12 % yhtiön osakekannasta. Vähemmistöosakkailla on kokemus Ruotsin markkinoilta, erityisesti asuntorakentamisesta Tukholman seudulla.

Uuden yhtiön kautta Lehto tarjoaa asuntojen, toimitilojen ja hyvinvointitilojen talousohjattua rakentamista koko Ruotsin alueella, mutta alkuvaiheessa erityisesti Tukholman seudulla. Yhtiössä tulee aluksi työskentelemään seitsemän työntekijää.

Lehto Sverige AB aloittaa ensimmäisen asuntorakentamishankkeensa Märstassa Tukholman pohjoispuolella alkuvuodesta 2018. Hanke, joka odottaa kaavasuunnitelman hyväksymistä, käsittää noin 70 asunnon kokonaisuuden, ja sen rakentaminen tapahtuu vuosina 2017-2019.

"Viemme nyt talousohjatun rakentamisen konseptin Ruotsiin. Kiinnostus toimintamalliimme on ollut erittäin korkea ja uskomme, että voimme skaalata talousohjatun mallimme myös Ruotsin markkinoille", kertoo Lehto Groupin toimitusjohtaja Hannu Lehto.

Uuden yhtiön perustamisella ei ole vaikutusta vuoden 2017 taloudelliseen näkymään.

Veli-Pekka Paloranta, talousjohtaja

Lehto on Suomen nopeimmin kehittyvä rakennus- ja kiinteistöalan konserni. Toimimme neljällä palvelualueella: Asunnot, Toimitilat, Hyvinvointitilat ja Korjausrakentaminen. Olemme rakennusalan innovatiivinen uudistaja ja edelläkävijä. Talousohjattu toimintamallimme tehostaa rakentamisen tuottavuutta, varmistaa rakentamisen laadun sekä tuottaa asiakkaille merkittäviä aika- ja kustannushyötyjä. Työllistimme kesäkuun 2017 lopussa yhteensä noin 1 000 henkilöä ja vuoden 2016 liikevaihtomme oli 362 miljoonaa euroa.