Lehto Group Oyj: Lehto uudelleenorganisoi korjausrakentamisen toiminnot

2.11.2018 klo 8.00

Lehdon Korjausrakentaminen-palvelualueella on kaksi yksikköä: asuinkerrostalojen putkiremontteihin keskittyvä linjasaneerausyksikkö sekä kokonaisvaltaista korjaamista ja korotusrakentamista toteuttava peruskorjausyksikkö. Linjasaneerausyksikkö edustaa liikevaihdoltaan noin yhtä kolmasosaa koko palvelualueen liikevaihdosta ja sen projektit ovat edenneet Lehdon sisäisten tavoitteiden mukaisesti. Peruskorjausyksikössä projektit ovat huomattavasti suurempia ja monimuotoisempia, ja projektien kannattavuudessa on ollut merkittäviä ongelmia.

Lehto suunnittelee lakkauttavansa Korjausrakentaminen-palvelualueen ja sulauttavansa korjausrakentamisen toiminnot toisiin palvelualueisiin. Linjasaneerausyksikkö on tarkoitus siirtää Asunnot-palvelualueelle ja muu peruskorjaustoiminta Toimitilat-palvelualueelle, missä meneillään olevat peruskorjausprojektit viedään loppuun nykyisellä projektiorganisaatiolla. Projektien päätyttyä projektiorganisaatio siirtyy muihin Toimitilat-palvelualueen projekteihin.

Suunnitellut muutokset eivät aiheuta henkilöstön vähentämistarpeita.

Veli-Pekka Paloranta, talousjohtaja

Lehto on nopeasti kehittyvä rakennus- ja kiinteistöalan konserni. Toimimme neljällä palvelualueella: Asunnot, Toimitilat, Hyvinvointitilat ja Korjausrakentaminen. Olemme rakennusalan innovatiivinen uudistaja ja edelläkävijä. Talousohjattu toimintamallimme tehostaa rakentamisen tuottavuutta, varmistaa rakentamisen laadun sekä tuottaa asiakkaille merkittäviä aika- ja kustannushyötyjä. Työllistämme yhteensä noin 1 500 henkilöä (Q2 2018) ja vuoden 2017 liikevaihtomme oli 598 miljoonaa euroa.