Lehto solmi esisopimuksen Fennovoiman kanssa isosta toimistorakennuskompleksista

Lehto Group on solminut esisopimuksen Fennovoima Oy:n kanssa hallintorakennuksen ja laitostoimiston rakentamisesta Pyhäjoelle, Hanhikivi 1 -voimalaitosalueelle. Rakennusten yhteenlaskettu pinta-ala on noin 17 900 m2. Hallintorakennusta ja laitostoimistoa käytetään Fennovoiman työntekijöiden toimistoina laitoksen rakentamisen ja käytön aikana.

Kohteet toteutetaan kokonaisurakkana, joka sisältää rakennustekniset työt, talotekniikkatyöt ja toteutussuunnittelun loppuunsaattamisen. Suunnitteluvaihe on arvoitu kestävän joulukuusta 2018 keväälle 2019, jonka jälkeen rakennustyöt voisivat alkaa. Urakan arvo on noin 30 miljoonaa euroa.

”On hienoa saada näin merkittävä kokonaisurakka Lehdolle. Tämä on erinomainen jatkohanke meille, koska olemme rakentaneet Pyhäjoelle jo yli 1 000 työntekijälle asunnot, jotka voidaan siirtää muualle voimalan valmistuttua”, kertoo Lehto Toimitilojen palvelualueen johtaja Jaakko Heikkilä.

”Saimme useita hyviä tarjouksia sekä rakennus- että taloteknisistä töistä. Lehto Groupin kehitysehdotukset ja kokonaisuus ratkaisivat valinnan yhtiön hyväksi. Meillä on jo tarkat suunnitelmat rakennuksista ja Lehto Group viimeistelee nämä suunnitelmat ja toteuttaa ne”, Fennovoiman johtaja Juha Nurmi kertoo.

Juha Nurmi
johtaja
Fennovoima Oy
juha.nurmi@fennovoima.fi

Lehto lyhyesti:

Lehto on nopeasti kehittyvä rakennus- ja kiinteistöalan konserni. Toimimme neljällä palvelualueella: Asunnot, Toimitilat, Hyvinvointitilat ja Korjausrakentaminen. Olemme rakennusalan innovatiivinen uudistaja ja edelläkävijä. Talousohjattu toimintamallimme tehostaa rakentamisen tuottavuutta, varmistaa rakentamisen laadun sekä tuottaa asiakkaille merkittäviä aika- ja kustannushyötyjä. Työllistämme yhteensä noin 1 500 henkilöä (Q2 2018) ja vuoden 2017 liikevaihtomme oli 598 miljoonaa euroa.

Fennovoima lyhyesti:

Fennovoima on ydinenergiayhtiö, joka perustettiin suomalaisten yritysten tarpeisiin. Yhtiön Hanhikivi 1 -ydinvoimalaitos tuottaa valmistuttuaan noin kymmenyksen Suomen sähköstä, päästöttömästi ja luotettavasti.