Lenovo DX8200D yksinkertaistaa ohjelmistopohjaisen tallennuksen käyttöönottoa

• Laite helpottaa tallennuksen virtualisointia ja tekee olemassa olevista SAN-tallennusjärjestelmistä ketterämpiä ja yksinkertaisempia
  • Ratkaisu parantaa suorituskykyä sekä vähentää pääomaan sidottuja ja operatiivisia kustannuksia verrattuna perinteisiin SAN-järjestelmiin

Tiedotusvälineille 15.3.2017

Lenovo on julkistanut laitteen ohjelmistopohjaisesti määriteltävään tallennukseen (software-defined storage, SDS). Uusi Lenovo DX8200D yhdistää yhtiön vankan palvelinalustan DataCore Software -yhtiön edistyneeseen tallennuksen virtualisointiohjelmistoon. Ratkaisu on osa Lenovon pyrkimystä edistää ohjelmistopohjaisesti määriteltävää konesaliteknologiaa, joka tuo asiakkaille houkuttelevia etuja, kuten suuremman ketteryyden ja yksinkertaisuuden, sekä madaltaa kustannuksia.

Erityisen merkittävä ominaisuus Lenovo DX8200D:ssä on sen kyky yhdistää erillään olevat tallennuslaitteet, ja sijoittaa ne organisaation laajuisten yhteisten palveluiden alaisuuteen. Laite yhdistää tallennuslaitteiden resurssit, hallitsee niitä keskitetysti ja yhtenäisesti riippumatta niiden eroista, kuten eri valmistajien, mallien ja laitesukupolvien yhteensopimattomuudesta.

Lenovo tarjoaa DX8200D:n valmiiksi integroituna laitteena, joka yksinkertaistaa käyttöönottoa merkittävästi ja vähentää hallinnan kustannuksia. Konesaleissa voidaan ottaa nopeasti käyttöön tämä Lenovon SDS-valikoiman uusin tulokas, joka kohentaa olemassa olevien SAN-järjestelmien ominaisuuksia. Laitteen avulla voi optimoida heterogeenisiä tallennusinfrastruktuureja, mikä mahdollistaa skaalautumisen tarpeiden kasvaessa sekä vanhempien tallennuslaitteistojen korvaamisen helposti.

Keskitetyn käyttöliittymän kautta DX8200D tarjoaa datan suojausta, replikointia, deduplikointia, pakkaamista ja muita yritystallennuksen ominaisuuksia huomattavasti edullisemmin kuin perinteiset SAN-järjestelmät.

DX8200D on rakennettu Lenovon System x3650 M5 -palvelimelle, mikä takaa korkean luotettavuuden ja suorituskyvyn. Uutuuslaite on suunniteltu siten, että se mahdollistaa parhaan mahdollisen vasteajan, saatavuuden ja käyttöasteen. Lenovo esitestaa laitteet yhdessä DataCoren kanssa vähentääkseen käyttöönoton riskejä ja nopeuttaakseen hyötyjen saamista. Ennakoivan vika-analyysin ja seuraavan sukupolven diagnostiikan ansiosta x3650 M5 -palvelin auttaa vähentämään käyttökatkoja ja kustannuksia. Laitteistoa ja laiteohjelmistoa suojaa Lenovon Trusted Platform Assurance -ratkaisu, jossa on sisäänrakennettuna tietoturvaominaisuuksia ja -käytäntöjä.

Näiden laitteiden avulla konesalit voivat karsia elinkaarikustannuksia reilusti: tallennuksen hallintaan ja tukitehtäviin käytetty aika voi vähentyä jopa 90 prosenttia, tallennuskustannukset voivat laskea jopa 75 prosenttia ja tallennukseen liittyvät käyttökatkot voivat pudota jopa 100 prosenttia. Kymmenkertaisen suorituskyvyn seurauksena konesalit voivat myös parantaa liiketoimintakriittisen datan saatavuutta.

Lisäksi Lenovo DX8200D voi keskitetysti automatisoida muun muassa resurssien havaitsemisen ja seurannan, reaaliaikaisen valvonnan, konfiguroinnin, vikojen tunnistuksen ja hälytysten käsittelyn Lenovon XClarity-ohjelmistolla.

DX8200D-laitteelle on saatavilla teknistä tukea kellon ympäri. Sekä laitteistoa että ohjelmistoja koskeviin kysymyksiin vastaa yhden luukun periaatteella Lenovon tukiorganisaatio, joka on jatkuvasti arvostettu x86-palvelimien asiakastyytyväisyyden parhaaksi.

Kommentteja

Lenovo: Radhika Krishnan, Executive Director & General Manager, Software-Defined Data Center & Networking, Data Center Group

“Mullistava SDS-ratkaisumme on tällä kentällä uusi, aggressiivinen pelaaja, joka antaa organisaatioille mahdollisuuden ottaa järjestelmänsä nopeammin käyttöön, jolloin ne voivat vähentää perusinfrastruktuurinsa käytettyä aikaa ja resursseja. Tämä puolestaan voimaannuttaa asiakkaitamme keskittymään ajankohtaisiin liiketoiminnan haasteisiin katse tulevaisuudessa”, sanoo Radhika Krishnan, joka johtaa Lenovon Data Center Group -liiketoimintayksikössä Software-Defined Data Center & Networking -ryhmää. “Tämä poikkeaa jyrkästi perinteisten toimittajien tallennusratkaisuista, jotka usein vaativat kompromisseja suorituskyvyssä, saatavuudessa, luotettavuudessa ja toiminnallisuudessa, sekä rajoittavat kykyä skaalautua ja lisäävät pääomakuluja ja virrankulutuksen, jäähdytyksen ja tilojen hintaa.

DataCore: George Teixeira, President & CEO, DataCore

“Lenovon tehokkaat ja luotettavat palvelimet yhdistettynä DataCoren ohjelmistoon luovat uuden standardin suorituskyvylle, kustannustehokkuudelle ja saumattomalle hallinnalle, joka kattaa tallennuksen ja yritystason infrastruktuurin moninaisuuden”, sanoo DataCore Softwaren toimitusjohtaja. “DataCoren voimalla Lenovo DX8200D yksinkertaistaa paitsi alkuun pääsyä ohjelmistopohjaisessa tallennuksessa myös mahdollistaa omien investointien kasvattamisen pitäen silmällä tulevaisuuden kestokykyä. Tämä laite pystytään ottamaan käyttöön nopeasti ja häiriöttömästi missä tahansa ympäristössä, joten se tuo heti säästöjä ja suorituskykyetuja.”

Lenovo

Lenovo on 45 miljardin dollarin liikevaihtoa tekevä globaali Fortune 500 -listalle luokiteltu yhtiö ja johtava innovatiivisen kuluttaja- ja yritysteknologian toimittaja. Korkealuokkaisten, turvallisten tuotteiden ja palveluiden valikoima kattaa pc-tietokoneet (mukaan luettuna legendaarisen Think-brändin ja monitoimisen Yoga-brändin), työasemat, palvelimet, tallennustuotteet, älytelevisiot sekä mobiilituotteet, kuten älypuhelimet (sisältäen Moto-brändin), tabletit ja sovellukset. Lenovoa voi seurata LinkedInissä, Facebookissa tai Twitterissä tai verkkosivuilla osoitteessa http://www.lenovo.com/.

Ari Saarelainen
Netprofile Oy