Lenovo osti IBM:n PC-liiketoiminnan tasan kymmenen vuotta sitten - lähtölaukaus matkalla maailman suurimmaksi

Tiedotusvälineille 4.5.2015

Toukokuun   alussa   tuli   kuluneeksi   tasan   vuosikymmen   siitä , kun Lenovo  kohahdutti  IT- maailmaa   ostamalla   IBM:n  PC- liiketoiminnan, ja sen   kruununjalokivenä   maineikkaat  ThinkPad- kannettavat Lenovo  oli   valmistanut   tietokoneita  jo  aiemmin   Kiinan   markkinoille mutta  IBM- kauppa   nosti   yhtiön   yleiseen   tietoisuuteen   myös   länsimaissa .

Ennen IBM-kauppaa Lenovo oli maailman yhdeksänneksi suurin PC-valmistaja ja sen vuosiliikevaihto oli noin 3 miljardia dollaria. Nykyisin Lenovo on maailman suurin PC-valmistaja ja lisäksi kolmanneksi suurin älypuhelimissa, tableteissa ja x86-palvelimissa. Sen vuosiliikevaihto on 39 miljardia dollaria.

Aiheesta   tarkemmin   englanninkielisessä   tiedotteessa http://news.lenovo.com/article_display.cfm?article_id=1970

Tuomas Niska
Netprofile Finland