• Lenovo/

Lenovon Grey Gunners -seniorijoukkue havittelee revanssia uusintaottelussa sunnuntaina

Lenovo Legionin seniorien e-urheilujoukkue Grey Gunners pelaa uusintaottelun Silver Snipersia vastaan Dreamhack Summer -tapahtumassa Ruotsissa tämän viikon sunnuntaina 17. kesäkuuta. Lenovon toukokuussa järjestämä maailman ensimmäinen seniorien e-urheiluottelu päättyi Silver Snipersin voittoon. Nyt suomalaiset hakevat innokkaasti revanssia kamppailussa, joka esitetään suorana lähetyksenä televisiossa ja Twitch-palvelussa.

Tiedotusvälineille 13.6.2018

Lenovo loi maailman ensimmäiset seniorien e-urheilujoukkueet Grey Gunnersin ja Silver Snipersin. Nyt yhtiö sponsoroi joukkueiden uusintaottelua, joka pelataan suuressa Dreamhack Summer -pelitapahtumassa Ruotsin Jönköpingissä sunnuntaina 17. kesäkuuta. Rematch of the Century -ottelussa joukkueet pelaavat Counter-Strike: Global Offensive (CS: GO) -peliä.

Uusintaottelua voi katsoa Elisa Viihteen kanavilla televisiossa ja Twitch-pelipalvelussa. Lähetys alkaa kello 15.00 Suomen aikaa.

”Tästä tulee jännittävä ottelu! Joukkueet ovat saaneet lisää kokemusta ja paljon mediahuomiota. Paineita riittää, mutta pelaajien sitkeys ja sitoutuminen Lenovon arvoihin on ollut todella ihailtavaa. Meille moninaisuus ja osallistaminen ovat tärkeitä arvoja. Ne näkyvät myös jatkopeleissä, joissa joukkue pääsee osoittamaan kykynsä, innostuksensa ja ilonsa pelaamiseen”, sanoo Lenovon kuluttajatuotteista Suomessa vastaava johtaja Aki Salminen.

Joukkueiden ensimmäinen ottelu, Battle of the Nordics, järjestettiin Helsingissä 19. toukokuuta. Ruotsin Silver Snipers päihitti silloin Suomen Grey Gunnersit lukemin 15–12. Tällä kertaa Suomen joukkue aikoo viedä voiton kotiin. Pelaajat ovat harjoitelleet intensiivisesti sekä bootcamp-sessioissa Lenovo Suomen tiloissa että kotonaan.

”Pelaaminen on hauskaa, mutta meille on tärkeää myös kehittyä. Ruotsi on suomalaisille rakas vihollinen, joka halutaan aina voittaa lajissa kuin lajissa”, sanoo Harry ”Dirty Harry” Mälkki. Aiempaa pelikokemusta Mälkillä ei ollut, mutta hän haluaa oppia joka päivä jotain uutta.

”Tunnen, kuinka harmaat aivosoluni aktivoituvat pelatessa uudella tavalla. Tämä kokemus tuo esille myös sen, kuinka joukkuepelaamisella voidaan ehkäistä iäkkäiden syrjäytymistä ja yksinäisyyttä”, Harry Mälkki sanoo.

Joukkueen valmentaja Otto Takala havaitsi Battle of the Nordics -ottelussa pelitaitoja, joiden kehittämiseen pelaajien täytyy keskittyä lyödäkseen ruotsalaiset. Myös Suomen e-urheilumaajoukkuetta aiemmin valmentanut Takala uskoo, että uusintaottelu on menestyksekäs.

”Joukkue on osoittanut uskomatonta määrätietoisuutta, mutta pelaajien pitää myös nauttia olostaan. Yhdessä pelaaminen motivoi kehittymään silloin, kun se on hauskaa”, Otto Takala sanoo.

Lenovo Legion on pelaajilta pelaajille suunniteltu tietokonesarja. Laitteissa on riittävästi suorituskykyä kovimpiinkin vaatimuksiin. Sarjaan kuuluu sekä perinteisiä koti- että virtuaaliympäristöön tarkoitettuja malleja.

Twitch-striimi: https://www.twitch.tv/elisaviihdesport
Grey Gunners: https://www.lenovo-greygunners.com

Silver Snipers: https://www.lenovo-silversnipers.com
Dreamhack Summer: https://dreamhack.com/summer

Lisätietoja medialle ja testilaitepyynnöt:
Ari Saarelainen
ari@netprofile.fi

Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) on liikevaihdoltaan 43 miljardin Yhdysvaltain dollarin globaali Fortune 500 -yhtiö ja johtava innovatiivisen kuluttaja-, yritys- ja datakeskusteknologian toimittaja. Huippulaatuisten ja turvallisten tuotteiden ja palveluiden valikoima kattaa PC-tietokoneet (mukaan lukien legendaarisen Think-brändin ja monimuotoisen Yoga-brändin, työasemat, palvelimet, tallennuksen ja verkkojen ratkaisut sekä ohjelmistot (esimerkiksi ThinkSystem- ja ThinkAgile-ratkaisut), älytelevisiot ja mobiilituotteiden perheen, joka sisältää älypuhelimia (mukaan lukien Motorola-brändin), tabletit ja sovellukset. Seuraa meitä Facebookissa, Instagramissa tai Twitterissä (@Lenovo) tai tutustu meihin osoitteessa http://www.lenovo.com/.