TIEDOTE: Lenovo julkisti tuloksensa - uudelleenjärjestelyistä huolimatta vakaa tulos

Lenovo julkisti tilivuotensa toisen, syyskuun loppuun päättyneen neljänneksen tuloksensa. Liikevaihto oli 12,2 miljardia Yhdysvaltain dollaria, 16 prosenttia enemmän kuin edellisen vuoden vastaavalla neljänneksellä.

PC-markkinoilla yhtiö ylsi ennätykselliseen 21,2 prosentin markkinaosuuteen  ja vahvisti jalansijaansa erityisesti Pohjois-Amerikan, Etelä-Amerikan ja Aasian Tyynenmeren alueen markkinoilla . Yhteensä heinä- syysku u ssa  Lenovo toimitti 15 miljoonaa PC:tä.

Mobiililaitteiden liiketoiminnassa puolestaan Motorola-kaupan vuoksi tehtävät uudelleenjärjestelyt ja kertaluonteiset alaskirjaukset painoivat tuloksen tappiolle. Myynti kuitenkin kasvoi erityisesti Kiinan ulkopuolella.

Yritysratkaisuja (serverit, yritysohjelmistot, tallennuslaitteet) valmistava liiketoimintayksikkö jatkoi vakaalla linjalla. Sen myynti kasvoi yli viisinkertaiseksi viime vuoden vastaavaan ajanjaksoon verrattuna, minkä selittää  IBM:ltä hankitun System x -liiketoiminnan mukaantulo osaksi Lenovon portfoliota.

Uudelleenorganisoinnista ja kertaluonteis i sta alaskirjauks i sta johtuen osakekohtainen tulos oli  vuosineljänneksellä   0, 0 63  Yh d ysvaltain d ollaria tappiol la .

Tarkempia tietoja englanninkielisestä tiedotteesta:

Hanna-Maria  Lifländer , viestintätoimisto  Netprofile