Lexuksen uusi lippulaivamalli ensiesitellään Detroitin autonäyttelyssä

Lexuksen uusi huippumalli saa maailman ensi-iltansa North American International Auto Showssa Detroitissa ensi kuussa.

Vuonna 1989 niin ikään Detroitissa tapahtunut Lexus LS 400 -mallin esittely loi osaltaan automaailman historiaa. Uutuus ei ainoastaan asettanut uusia rajoja suorituskyvylle, hiljaisuudelle ja ylellisyydelle jota asiakkaat premium-luokan autolta odottavat. LS-mallin esittely tarkoitti myös kokonaan uuden automerkin, Lexuksen syntymää.

Nyt, 28 vuotta myöhemmin, täysin uusi Lexus LS on valmis siirtämään näitä rajoja jälleen. Sen coupemaisen siluetin sisällä ei ole kompromisseja sisätilojen avaruuden, materiaalien ja viimeistelyn tai edistyksellisen teknologian suhteen. Mallin perustana on merkin uusi takavetoisten luksusautojen alustarakenne GA-L (Global Architecture for luxury vehicles), jota hyödynnetään myös ensi vuonna myyntiin tulevassa Lexus LC -mallissa. Se takaa poikkeuksellisen dynaamisen ajokokemuksen, joka yhdistyy LS -mallille tunnusomaiseen ylelliseen matkustusmukavuuteen.